י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נערכים להסלמה רחבה

סופ"ש מתוח: צה"ל מתגבר כוחות בגבול הרצועה; בחמאס מאיימים

בעקבות המשך ירי הרקטות ושיגור בלוני התבערה, בצה"ל החליטו לתגבר כוחות וסוללות כיפת ברזל באזור הדרום • בחמאס משגרים איומים חריפים: "האויב הציוני ישלם מחיר כבד" • בית בשדרות נפגע הלילה מפגיעה ישירה, רק בנס לא היו נפגעים • צפו בתיעוד מתקיפות צה"ל

סופ"ש מתוח: צה"ל מתגבר כוחות בגבול הרצועה; בחמאס מאיימים
תקיפה בעזה בעבר. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הבוקר (שישי), לאחר לילה נוסף של עליית מדרגה במתיחות בין ישראל לארגונים הפלסטינים ברצועת עזה, בצה"ל מתחילים להיערך לאפשרות שהמצב יצא משליטה - אולי אפילו תוך ימים בודדים - והחליטו לעבות את הכוחות על גדר הגבול. גם סוללות כיפת ברזל בדרום תוגברו. ההבנה במערכת הביטחון היא, כי אם המצב יימשך הדבר עלול להידרדר להסלמה רחבה. בצה"ל הנחו הבוקר את החקלאיים שלא להתקרב לגדר המערכת מחשש שיהוו מטרה לצלפים מהרצועה. גם תנועת כוחות צה"ל בסמוך לגדר צומצמה. הבוקר, נמשכו הפרחות בלוני התבערה משטח הרצועה. לפחות 7 שריפות פרצו בשטחים חקלאיים בעוטף עזה וגרמו לנזקים כבדים.

בד בבד, גם בחמאס משגרים איומים חריפים. בהודעת דובר הארגון לאחר תקיפות צה"ל נאמר כי "ההתנגדות בעזה לא תהסס להיכנס למערכה עם האויב הציוני אם תימשך ההסלמה. על האויב הציוני להבין, אם ימשיך את התוקפנות וימשיך להפציץ מוצבים שלנו - הוא יישא בתוצאות וישלם מחיר כבד".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר למתיחות בדרום ואמר: ״תושבי העוטף, עוטף מדינת ישראל, עברו שוב לילה קשה שכלל פגיעות קשות ברכוש. גם הבוקר אנחנו איתם, מלאי הערכה אל החוסן שלהם. נחנו לא נעמוד מנגד בזמן שחמאס משתולל. צה״ל מגיב בעוצמה ובנחישות, גיחה אחרי גיחה, וכך ימשיך גם אם זה ידרוש אורך רוח וזמן. דליקות, רקטות, בלוני נפץ- לא יהפכו שגרה. אנחנו סומכים על צה״ל ועל יכולותיו ובטוחים כי לא ירפה עד אשר השקט ישוב".

בשעות הבוקר המוקדמות, תקף צה"ל מטרות טרור ברצועה, בפעם השלישית בתוך מספר שעות, זאת לאחר מטח רקטות שנורה לעבר העיר שדרות. בתקיפה נפגעו מתחמים צבאיים, אתרי ייצור אמצעי לחימה ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס. אחת הרקטות ששוגרה לשדרות פגעה פגיעה ישירה בבית בעיר וגרמה לנזק רב. רק בחסדי שמים איש לא נפגע. לאחר מכן סיפרו בני הבית כי התעוררו מההזעקה ונמלטו למרחב המוגן, מה שככל הנראה הציל את חייהם. ממד"א נמסר כי חמישה נפגעים פונו לבית החולים, חלקם לקו בחרדה.

שלמה מלכה, תושב העיר שביתו נפגע סיפר הבוקר לאתר 'ynet': "בני היה במסיבת יום הולדת והפגיעה הייתה בדיוק בחדר שלו. מזל שהוא ושאר הילדים לא היו פה. זו מציאות עגומה". מלכה הוסיף: "פתאום שמענו פיצוצים והרחנו עשן. רצנו לממ"ד. אחרי שיצאנו - ראינו את ההרס. הממ"ד בלם את הנזק שיכול היה להיגרם". 

מוקדם יותר במהלך הלילה, סמוך לחצות, לאחר יממה נוספת של שריפות כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה, כולל ירי רקטות לעבר שטח ישראל, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס ברצועה. בתקיפה נפגע בין היתר אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת קרקעיות ומנהרות של ארגון הטרור חמאס. מוקדם יותר הערב שיגרו פלסטינים שתי רקטות מהרצועה שנפלו באזור גדר המערכת כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. בצה"ל בודקים האם השיגורים חצו לשטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

בצה"ל הוסיפו כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

אתמול שוב כמעט ונרשם שיא במספר השריפות בעוטף עזה. מאז שעות הבוקר אמש פרצו למעלה מ-40 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. כוחות כיבוי יחד עם אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל וקציני הביטחון של היישובים פעלו לכבות את השריפות במטרה למנוע נזקים חמורים לשטחים החקלאיים. אמש נחשפה מערכת לייזר חדשה של משמר הגבול שמטרתה ליירט בלוני תבערה. ביישובי עוטף עזה מביעים תקווה כי המערכת החדשה תבלום את הבלונים בעודם באוויר, מה שימנע את הצתת השריפות.

זמן קצר לאחר שמטוסי צה"ל עזבו את הרצועה, נשמעו שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה, כיסופים ועין השלושה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

המאמצים של גורמים בינלאומיים ובראשם המודיעין המצרי להביא להבנות בין ישראל לחמאס ולמנוע הסלמה נמשכים כל העת. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס הציבו לישראל שורת דרישות בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה. מנגד, ישראל דורשת קודם לעצור את הפרחת בלוני התבערה ולהפסיק את ההפגנות הליליות על הגדר. נכון לעכשיו, לא נרשמה פריצת דרך בין הצדדים וגורמים ביטחוניים מערכים כי הדרך להסלמה הולך ומתקצרת.

הסלמה בדרום רצועת עזה צה"ל תגבור כוחות בלוני תבערה רקטות פגיעה ישירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד