י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המתיחות בדרום

בני גנץ מאיים: "חמאס יספוג פגיעה קשה מאוד" • צפו

ברקע עיבוי הכוחות בדרום, שר הביטחון גנץ קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל ועם אלוף פיקוד דרום ובסיומה מסר: "צה"ל יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד" • צפו

בני גנץ מאיים: "חמאס יספוג פגיעה קשה מאוד" • צפו
בני גנץ צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ ערך בצהריים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי לאור ההסלמה בדרום.

בסיומה שיגר השר מסר מאיים כלפי ארגון חמאס ואמר: "סיימתי עכשיו הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל בעקבות המשך הירי בדרום. צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד. תושבי עזה סובלים מהחמאס, אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל". כך גנץ.

בתוך כך, בצה"ל מתחילים להיערך לאפשרות שהמצב יצא משליטה - אולי אפילו תוך ימים בודדים - והחליטו לעבות את הכוחות על גדר הגבול. גם סוללות כיפת ברזל בדרום תוגברו. ההבנה במערכת הביטחון היא, כי אם המצב יימשך הדבר עלול להידרדר להסלמה רחבה. בצה"ל הנחו הבוקר את החקלאיים שלא להתקרב לגדר המערכת מחשש שיהוו מטרה לצלפים מהרצועה. גם תנועת כוחות צה"ל בסמוך לגדר צומצמה. הבוקר, נמשכו הפרחות בלוני התבערה משטח הרצועה. לפחות 7 שריפות פרצו בשטחים חקלאיים בעוטף עזה וגרמו לנזקים כבדים.

בני גנץ ארגון חמאס הסלמה בדרום טרור הבלונים שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד