י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האוזר מניח מתווה

בחירות או פשרה: 48 שעות בהן יוכרע אם ישראל בדרך לקלפי

ח"כ האוזר הניח הערב מתווה בפני הליכוד וכחול לבן שעשוי לדחות את איום הבחירות לפחות במאה ימים. 48 שעות נותרו עד לאפשרות שהכנסת תתפזר מאיליה ונלך לבחירות | השר אשכנזי יצא לאולפן ופתח במתקפה: "אנחנו לא ניתן לפגוע בשלטון החוק. זו ההתמחות של הליכוד"

בחירות או פשרה: 48 שעות בהן יוכרע אם ישראל בדרך לקלפי
נתניהו/מצביע בקלפי/גנץ צילום: עמית שבי, POOL/פלאש 90

48 שעות נותרו עד שבכנסת יכריעו האם הם יסכימו לפשרה שהוצגה על ידי כחול לבן, או שמא ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע ללכת לבחירות, כשברקע ב'כחול לבן' מוסיפים לתקוף את הליכוד.

עיקר המחלוקת בין המפלגות היא סביב מינויי שומרי הסף. בכחול לבן מתעקשים שלא להסכים לדרישות שהוצגו על ידי הליכוד, כך שסוגיית התקציב הפכה לבעיית משנה.

הערב (מוצאי שבת) הציע חבר הכנסת צבי האוזר מ'דרך ארץ' כי מלבד דחיית מועד התקציב ב-100 הימים הבאים גם יוקפאו כל המינויים במערכת המשפט, כאשר בליכוד וראש הממשלה נוטים לקבל את הצעת הפשרה.

הצעת הפשרה שמציע האוזר כוללת

- תמיכה בחוק האוזר לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת.

- במהלך 100 יום יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים.

- תוקם מידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו

- יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים (תוצאה זהה למצב בו יוכרזו בחירות ביום ב').

- התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף ובאתגרי הביטחון בגבול עזה ובצפון.

לכאן או לכאן, עד ליום שני בחצות יאלצו בכנסת להכריע האם להעביר את חוק דחיית התקציב ולקבל עוד 100 יום להכריע בסוגיית המשבר או שמא לפזר את הכנסת כבר ביום שלישי השבוע.

בראיון הערב ל'חדשות 12' תקף שר החוץ גבי אשכנזי את 'הליכוד' ואמר: "אני חושב שיש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהעדיף את האינטרס הציבורי, הוא אמר שצריך אחדות - הוא התחייב מול הציבור, שיגיד למה הולכים לבחירות".

אשכזני הבהיר הוסיף והבהיר כי "לא נאפשר פוליטיזציה של מינויים. למה הולכים לבחירות? התקציב? זה תירוץ. אין בעיה עם התקציב. יש לו סיבות אישיות, הוא רוצה שאנחנו ניתן לו כל מיני הגנות מול המשפט שלו. הוא רוצה למנות את פרקליט המדינה - לא ניתן לו".

"הוא חשב שאנחנו נתפשר, שיהיו עריקים. אנחנו לא ניתן לפגוע בשלטון החוק. זו ההתמחות של הליכוד, בכחול לבן הכל בסדר. אנחנו כמנהיגים צריכים לגלות אחריות", תקף עוד שר החוץ, שהבהיר נחרצות "אנחנו לא רוצים בחירות, הצטרפנו, שילמנו מחיר, באנו לשרת את מדינת ישראל. מצפה ממנו לגלות אחריות".

גבי אשכנזי בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד