ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
שבת מתוחה בדרום

רקטות נורו מעזה; עשרות שריפות בעוטף

לקראת הסלמה: ירי הרקטות מהרצועה נמשך גם במהלך השבת • אמש נשמעה אזעקה בשדרות וביישובים נוספים ורקטה שנורתה מעזה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל • היום שוב נשמעה אזעקה בשדרות אך הרקטה נחתה בשטח הפלסטיני, בחסדי שמיים לא נרשמו נפגעים באירועים במהלך השבת • עשרות שריפות בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה •תוגברו סוללות כיפת ברזל באזור הדרום

רקטות נורו מעזה; עשרות שריפות בעוטף
שיגור בלוני תבערה מעזה צילום: Fadi Fahd/Flash90

ההסלמה בדרום: במהלך סוף השבוע המשיכו ארגוני הטרור ברצועת עזה להפריח בלוני נפץ ותבערה ולשגר רקטות לעבר היישובים בעוטף עזה. אמש, ליל שבת, נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט לפחות רקטה אחת שנורתה מהרצועה.

גם היום התגברו הפרחות בלוני התבערה והנפץ. למעלה מ-35 שריפות פרצו החל משעות הבוקר. צוותי כיבוי יחד עם אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל, קציני הביטחון של היישובים ומתנדבים פעלו לכבות את השריפות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה מחוז דרום קבעו כי כל השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

בסביבות השעה 6:00 בבוקר תקפו טנקים של צה"ל עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך הלילה. היום, זמן קצר לפני יציאת השבת, נשמעה אזעקה נוספת בעיר שדרות, גורמים ברצוע  דיווחו כי הרקטה נפלה בשטח הרצועה.

כבר ביום שישי בצה"ל התחילו להיערך לאפשרות שהמצב יצא משליטה - אולי אפילו תוך ימים בודדים - והחליטו לעבות את הכוחות על גדר הגבול. גם סוללות כיפת ברזל בדרום תוגברו. ההבנה במערכת הביטחון היא, כי אם המצב יימשך הדבר עלול להידרדר להסלמה רחבה. בצה"ל הנחו את החקלאיים שלא להתקרב לגדר המערכת מחשש שיהוו מטרה לצלפים מהרצועה. גם תנועת כוחות צה"ל בסמוך לגדר צומצמה. 

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, קיים ביום שישי ביקור בפיקוד הדרום בו קיים הערכת מצב לאור אירועי הימים האחרונים, בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל שמע סקירה מודיעינית ואישר את תוכנית מוכנות הפיקוד לתרחישים האפשריים. שר הביטחון בני גנץ שקיים אף הוא הערכת מצב שיגר מסר לארגון החמאס. "סיימתי עכשיו הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל בעקבות המשך הירי בדרום", אמר גנץ והוסיף: צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד.תושבי עזה סובלים מהחמאס, אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל."

גם בחמאס שיגרו איומים חריפים. בהודעת דובר הארגון לאחר תקיפות צה"ל נאמר כי "ההתנגדות בעזה לא תהסס להיכנס למערכה עם האויב הציוני אם תימשך ההסלמה. על האויב הציוני להבין, אם ימשיך את התוקפנות וימשיך להפציץ מוצבים שלנו - הוא יישא בתוצאות וישלם מחיר כבד".

עוטף עזה ירי רקטות רצועת עזה מתיחות בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד