י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביזוי נוראי של כבוד המת

המתנדבים הזדעזעו: דם ונוזלים נשפכו מהקברים

תיעוד מצמרר שהגיע לארגון זק"א בו נראים נוזלים ודם הנשפכים ממתחם הקומות בבית העלמין בהר המנוחות הביא את מתנדבי הארגון לפעול במקום בערב שבת ולהביא את הממצאים לקבורה • יהודה משי זהב: "יש כאן ביזוי נוראי בכבוד המת, מהמתחם של ה'קבורה בקומות'. כל הכביש היה מוצף בחומרים האלו, ריח איום ונורא ומראה מזעזע"

המתנדבים הזדעזעו: דם ונוזלים נשפכו מהקברים
מתנדבי זק"א בפעולה צילום: דוברות זק"א

לאחר שעות ארוכות, סמוך לכניסת השבת, סיימו מתנדבי זק"א  לאסוף את הממצאים הרבים שנשפכו מהקברים במתחם הקבורה בקומות בהר המנוחות. המתנדבים הגיעו מצוידים בכלי עבודה ובסיוע רכב נקיון של עיריית ירושלים עמלו במשך שעות ואספו את הנוזלים הרבים שהציפו את הכביש. כל זאת, על פי הנחיית הגאון הרב יעקב רוז'ה יו"ר ועד רבני זק"א. בהנחיית הרב, פיזרו מתנדבי זק"א חול מעורב בחומר ספיגה וכך אספו את הממצאים החייבים בקבורה.

המתנדבים הגיעו למקום לאחר שתיעוד מצמרר וכואב המתעד ביזוי נוראי בכבוד המת הגיע להנהלת הארגון, כשכמויות של הפרשות ונוזלים הטעונים קבורה נשפכים מהקומה השלישית במתחם 'הקבורה בקומות' בהר המנוחות, יורדים לאורך הקומות ומציפים את כביש הגישה. 

מיד עם קבלת התיעוד, פנה יו"ר זק"א יהודה משי זהב לשר הדתות ולעיריית ירושלים ולכל הגורמים הרלוונטים בכדי לעצור את הביזיון הנורא בכבוד המת ובסכנה התברואתית שבדבר. הצוות המורחב של מתנדבי זק״א בפיקודו של קמב״ץ זק״א ירושלים מאיר אקער, ויו״ר זק"א יהודה משי זהב הגיע לבית הקברות הר המנוחות בירושלים בכדי לאסוף את הממצאים הרבים ולהביאם לקבורה.

״יש כאן ביזוי נוראי בכבוד המת, מהמתחם של ה'קבורה בקומות'", אומר יהודה משי זהב יו״ר זק״א. "יוצאים כבר כמה ימים הפרשות ונוזלים ודם שחייבים בקבורה, כל הכביש היה מוצף בחומרים האלו, ריח איום ונורא ומראה מזעזע. מעבר לפגיעה בכבוד המת, מדובר כאן בסכנה תברואתית. הצוות הנפלא של מתנדבי זק"א עמלו בשמש הקופחת במשך שעות בכדי לספוג ולאסוף את הנוזלים ואת הממצאים ולהביאם לקבורה".

כבוד המת הר המנוחות זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד