י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"חצה את הקו האדום"

סערת מכתב ההסתה: קריאה חרדית לפטר את פרויקטור הקורונה

האם פרויקטור הקורונה יסיים את תפקידו מוקדם מהצפוי? • בעיתון 'המבשר' יוצאים הבוקר במתקפה חריפה בעקבות המכתב ששיגר הפרויקטור פרופ' גמזו לנשיא אוקראינה ובו הזהירו כי חסידי 'ברסלב' הבאים לאומן ידביקו את אזרחיו. העיתון יוצא בקריאה פומבית לפטרו לאלתר מתפקידו

סערת מכתב ההסתה: קריאה חרדית לפטר את פרויקטור הקורונה
פרופ' רוני גמזו צילום: משרד הבריאות

הפרסום ב'בחדרי חרדים' שחשף לראשונה את מכתב ההסתה של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו לנשיא אוקראינה, שטוען בין היתר כי רוב החולים בישראל הם חרדים ומתריע כי הנוסעים לאומן ידביקו את אזרחי אוקראינה מוסיפה לעורר סערה, תוך קריאה לפיטוריו.

הבוקר (ראשון) יוצאים בביטאון אגודת ישראל - 'המבשר', בקריאה רשמית לפטר את רוני גמזו מתפקיד פרויקטור הקורונה, זאת בעקבות מכתב ההסתה ששיגר ביום חמישי לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בדרישה לעצור את טיסות חסידי ברסלב שמבקשים לנסוע לאומן בראש השנה.

תחת הכותרת "פרויקטור הקורונה מסית נגד החרדי החרדי בניסיון להיחלץ מהביקורת של בכירי מערכת הבריאות", נכתב עוד כי בציבור החרדי מתגבשת "קריאה לפיטוריו של פרויקטור הקורונה".

בעיתון נטען כי "גמזו פועל על דעת עצמו ולמרות דיון שנקבע היום עם ראש הממשלה שיגר גמזו איגרת הסתה לנשיא אוקראינה בו משחרר ביטויים חמורים חסרי תקדים תוך כדי הצגת נתונים שקריים ומסולפים".

בכתבה תוקפים בחריפות את ממונה הקורונה: "חצה את הקו האדום", ומציינים כי "כמיטב המסורת של משנאי הדת בהיסטוריה, להיחלץ מכישלונות אישיים באמצעות הטלת רפש ואשמה על הציבור החרדי, מנסה פרויקטור הקורונה רוני גמזו להסית נגד רבבות היהודים הנוסעים לאומן ונגד הציבור החרדי בכלל בניסיון לחפות על הכישלונות בניהול המשבר".

הכתבה החריפה מגיעה בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' שהביא את מכתבו המלא של פרופ' גמזו אל נשיא אוקראינה, בו הוא דורש למנוע את כניסת הטיסות מישראל לקראת ראש השנה, בין היתר - מחשש כי היהודים ידביקו את תושבי אוקראינה.

בעקבות הפרסום, חברי הכנסת החרדים יצאו למתקפה משולבת נגד פרופ' גמזו, בתגובה ששיגר ל'בחדרי' סגן השר מאיר פרוש הוא אף רמז כי יש לפטרו. הבוקר מגיעה הקריאה הפומבית והרשמית שעוד עלולה לצאת לדרך בהשתלב לזעם הקיים מצד נציגים נוספים בכנסת ובממשלה כלפיו על ניהול המשבר.

עיתון המבשר רוני גמזו טיסות לאומן חסידי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד