י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שקד על התורה כל ימיו

לאחר ההבדלה בביתו: הדיין נפטר באופן פתאומי

אבל בעולם הדיינות עם הסתלקותו בפתע פתאום של הדיין הגאון רבי אברהם עטיה זצ"ל, דיין בבית הדין הרבני באשדוד שהיה מקורב לגדולי ישראל ונלחם נגד אי צדק שנעשה ברבנות 

לאחר ההבדלה בביתו: הדיין נפטר באופן פתאומי
הגאון רבי אברהם עטיה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: במוצאי שבת נפטר פתאומי הדיין הגאון רבי אברהם עטיה זצ"ל, שהיה דיין בבית הדין הרבני בבאר שבע ולאחר מכן בבית הדין באשדוד במשך עשרות שנים והוא בן 75 בפטירתו. 

בשבת חש שלא בטוב ובמוצאי שבת לאחר הבדלה על הכוס טעם מהיין - איבד את ההכרה ונפטר למגינת לב לבית עולמו כשהוא מותיר את משפחתו ומכריו הרבים אבלים.  

הגר"א זצ"ל, נולד בראש השנה תש"ו לאביו הדיין המפורסם הגאון רבי ישועה עטיה זצ"ל, שהיה משקדני ירושלים יחד עם הגאון רבי עמרם אזולאי זצ"ל, שני השקדנים המפורסמים בישיבת פורת יוסף בזמנו.

המנוח היה מתלמידי הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל בישיבת פורת יוסף ומבחירי תלמידיו של הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל. היה נחשב ל"מעיין" למדן בשפה הישיבתית.

התגורר בשכונת נוה צבי בירושלים ובמשך שנים שימש כמלמד בתלמוד תורה סוכת דוד בהמשך למד דיינות ושימש כדיין בבית הדין בבאר שבע ובבית הדין באשדוד. בהיותו דיין היה מקורב למרן הרב אלישיב זצ"ל ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. 

הוא בלט באישיותו במלחמתו בשחיתויות שהיו בעבר ברבנות, מחמת מלחמתו שילם על כך ביוקר שלא קודם ברבנות ועד יום פרישתו לגמלאות לפני חמש שנים הוצרך לנסוע לאשדוד לדון בבית הדין במקום צעירים ממנו שקודמו לירושלים. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי פעם שאל בזמנו את מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שאומרים לו שהוא גורם לחילול ה' שמראה כל מיני דברים לא טובים שקורים ברבנות, ענה לו הרב אלישיב שמי שמחלל שם שמים זה אותם גורמים שעושים את הרע ולא מי שמוקיע אותם.

הגר"א עטיה זצ"ל נודע כמתמיד עצום ששקד על התורה יומם וליל, גם מתוך שינה היה לו דף ועט ליד מיטתו ושהיה ניעור משנתו ישר היה כותב חידושי תורה. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו הרב ישועה עטיה יועץ ומגשר, הרב ניסים עטיה, הרב יוסף עטיה ר"מ בישיבת 'דרכי דוד' בבית שמש, חתניו: הרב רפאל כהן ראש ישיבת 'תורת ודעת' ברמות ובנו של הגר"י כהן רבה של שמואל הנביא, הרב אפרים דהן, הרב יוסף בר שלום, הרב אליהו סעד, והרב שמעון אקוקה, נכדים וצאצאים רבים.  

מסע הלוויה יצא במוצאי שבת מבית החיים סנהדריה בירושלים להר המנוחות שם נטמן לפני חצות לילה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב אברהם עטיה בית הדין הרבני ישיבת פורת יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד