א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"מפיץ רעל ומטנף"

המשטרה נגד בוגי יעלון: "השתלחות משוללת רסן"

במשטרה לא נותרו חייבים בעקבות דבריו החריפים של שר הביטחון לשעבר נגד השוטרים שפעלו בהפגנה אמש מול מעון ראש הממשלה • בתגובה לציוץ בו קרא לשוטרים לקרוא ספר שעוסק בפקודה שניתנה על ידי היטלר, תקפו במשטרה: "התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל. מליצים ליעלון להימנע מהשוואות מעין אלו"

המשטרה נגד בוגי יעלון: "השתלחות משוללת רסן"
משה בוגי יעלון צילום: פלאש 90
בעקבות דבריו החריפים של שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת תל"ם, במשטרת ישראל מגנים בחריפות ותוקפים את חבר הכנסת בוגי יעלון: "המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו". הבוקר (ראשון), התייחס יעלון להפגנות הסוערות אמש (מוצ"ש) מול מעון ראש הממשלה בבלפור. בדבריו, רמז יעלון לפקודות "שמגיעות מלמעלה" ודורשות מהשוטרים לפעול באלימות כלפי המפגינים. יעלון המליץ להם לקרוא את הספר שמתאר בין דפיו אודות הנחתת הפקודות של היטלר לאנשיו להשמיד את את יהודי אירופה.
"התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל, במחאות וברשת, וכעת גם ע"י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא לבוחריו", נאמר בהודעת בהודעת המשטרה. "המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו כלפי מי שמגנים בגופם על החוק, הסדר והביטחון".
הודעת המשטרה החריגה באה בעקבות הציוץ של חבר הכנסת יעלון בו השווה את אלימות השוטרים למשטר הנאצי, דבר שעורר סערה גדולה במערכת הפוליטית. "ממליץ למפקדי ושוטרי מחוז ירושלים במשטרת ישראל, לקרוא את ספרו של יגאל עילם 'ממלאי הפקודות'", כתב יעלון. הספר 'ממלאי הפקודות' של הסופר יגאל עילא, אותו המליץ יעלון ללובשי המדים לקרוא, מתאר מסע לחיפוש אחר הפקודה הנעלמה שהטיל מרצח היהודים היטלר במטרה להשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה.
המחאה סמוך למעונו של רה"מ. צילום: פלאש 90
השר לביטחון פנים אמיר יצא גם הוא להגנת השוטרים. "כבר תקופה שאתה מפיץ רעל ומטנף עלי. התעלמתי. כך נוהגים במחפשי תשומת לב כמוך", כתב אוחנה והוסיף: "אך על דברי הבלע וההסתה שלך נגד שוטרות ושוטרי מ"י לא אשתוק, במחי ציוץ השווית בין מי שמסכנים חייהם 24/7 למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לבין "ממלאי הפקודות" בגרמניה הנאצית. סימנת אותם. מתבייש בך ועבורך"
בתגובה להודעת המשטרה, בחר יעלון לתקוף בחזרה את לובשי המדים. בציוץ בטוויטר כתב: "ביהמ״ש זורק את משטרת ירושלים מכל המדרגות שוב ושוב. מעצרי שווא סיטונאיים, אלימות פרועה, ותרבות שקר בהכוונת השר לביטחון נתניהו, המבקש להשתמש בלובשי מדים לדיכוי המחאה והדמוקרטיה. אוחנה לא חס על דמם של המפגינים, כדי לשבור את המחאה, ויש מי שעובדים שעות נוספות לספק לו את הסחורה".
משה בוגי יעלון משטרת ישראל הסתה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד