י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות ההפרות

פרסום ראשון: במשטרה מאיימים לסגור את ציון הרשב"י במירון

בעקבות העימותים שפרצו בימים האחרונים באזור ציון הרשב"י במירון, במשטרה מאיימים לסגור את מתחם הקבר למתפללים • במשטרה דורשים לתגבר את מתחם הקבר באבטחה ובמחסומים ובכך למנוע את הפרת המגבלות • הציון מאכלס אלפים במשך השנה ובפרט בימי הרחמים והסליחות

פרסום ראשון: במשטרה מאיימים לסגור את ציון הרשב"י במירון
חרדים עם מסכות במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

ציון הרשב"י במירון, אשר מאכלס אלפי מתפללים במהלך השנה, עומד בימים אלו במוקד הסערה בצל הגבלות הקורונה. כעת, במשטרה משגרים מסר לגורמים באתר, כי במידה ולא יבוצעו שינויים שיאפשרו להתפלל במקום תוך שמירה על ההגבלות, המקום ייסגר לאלתר.

'לבחדרי חרדים' נודע, כי במשטרה פנו לגורמים בציון, והבהירו להם כי באם ולא יתבצעו שינויים בהתנהלות המתחם, המשטרה תיאלץ לשקול לסגור את המקום. בימים האחרונים פרצו מספר עימותים בין השוטרים והמאבטחים המוצבים במקום לבין המתפללים, בעקבות הצפיפות הגדולה ואי שמירה על ההנחיות.

במשטרה דורשים לבצע שינויים בכל מתחם הציון, כמו כן, לתגבר את האזור במאבטחים ומחסומים, מה שימנע את צפיפות המתפללים באזור הקבר. במשטרה חוששים כי המקום עלול לייצר מוקד הדבקה ודורשים לפעול בהתאם.

רק לפני מספר ימים, ערב ראש חודש אלול, התעוררה סערה במתחם קבר הרשב"י כאשר חמישה מתפללים עוכבו לחקירה סמוך לציון, לאחר שהפרו את הנחיות משרד הבריאות.

נזכיר, כי במהלך יום ההילולא בל"ג בעומר, נעצרו למעלה מ-300 חרדים שהצליחו להסתנן ליישוב ולהגיע לחצר הציון בניגוד להנחיות המשטרה. יממה לאחר מכן שוחררו העצורים לאחר שנקנסו על הפרת הגבלות הקורונה. במהלך כל היממה נפרסו כוחות גדולים של משטרה ומנעו את כניסתם של המתפללים לאזור.

קורונה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד