י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקרית חריגה

הותר לפרסום: בלוני תבערה נפלו בבסיס צה"ל

שעות לאחר תקיפת צה"ל ברצועת עזה, צרור בלוני שהופרח מהרצועה נחת בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ • גם הבוקר, בצל הניסיונות להגיע לרגיעה, נמשכות השריפות בעוטף עזה

הותר לפרסום: בלוני תבערה נפלו בבסיס צה"ל
הצתה מבלון תבערה צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

הצנזורה הצבאית התירה לפרסם, כי צרור בלוני תבערה נחת הבוקר (שני) באחד מבסיסי צה"ל בדרום הארץ, כך פורסם לראשונה על ידי הכתב הצבאי של 'ערוץ 12' ניר דבורי. יש לציין, כי מדובר בתקרית חריגה המתרחשת בצלה הסלמה בדרום. עד כה, לא נרשמו נפגעים בגוף כתוצאה מבלוני הנפץ והתבערה שגורמים לנזקים כבדים לשטחים חקלאיים. גם הבוקר נמשכות הפרחות בלוני התבערה, לפחות שריפה אחת פרצה הבוקר בעוטף עזה.

כזכור, בצל הניסיונות להביא לרגיעה בין ישראל לחמאס, הלילה, תקפו שוב טנקים ומטוסי חיל האוויר מטרות טרור ברצועת עזה, זאת לאחר יממה עם למעלה מ-30 שריפות שפרצו כתוצאה בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. במהלך התקיפה בה השתתפו מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל, נפגעו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

בצה"ל מיהרו להבהיר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

המאמצים של גורמים בינלאומיים ובראשם המודיעין המצרי להביא להבנות בין ישראל לחמאס ולמנוע הסלמה נמשכים כל העת. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס הציבו לישראל שורת דרישות בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה. מנגד, ישראל דורשת קודם לעצור את הפרחת בלוני התבערה ולעצור את ההפגנות הליליות על הגדר. נכון לעכשיו, לא נרשמה פריצת דרך בין הצדדים וגורמים ביטחוניים

בלוני תבערה חיל האוויר בסיס צהל עוטף עזה הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד