י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תסייע באמצעים לוגיסטיים

עיריית ת"א תאפשר לבתי הכנסת להרחיב את שטח התפילה למרחב הציבורי

ראש העיר רון חולדאי הודיע כי העירייה "תאפשר לבתי הכנסת להרחיב את שטח התפילות אל המרחב הציבורי הסמוך". העירייה תסייע גם באמצעים לוגיסטיים כמו חיבור לנקודות חשמל וחלוקת כיסאות • חולדאי: "נעשה הכל כדי לאפשר לעשרות אלפי מתפללים בעיר לקיים את מצוות החג גם תחת מגבלות הבריאות"

עיריית ת"א תאפשר לבתי הכנסת להרחיב את שטח התפילה למרחב הציבורי
רון חולדאי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שמו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נקשר בדרך כלל, כשמדובר באירועים דתיים, כמי שיוצא נגדם וכמי שלא אוהב בלשון המעטה את הפעילות התורנית בעיר העברית הראשונה. אך הפעם, לקראת ימי החגים ההולכים וקרבים, נראה שנחה עליו רוח תשובה והוא הודיע כי יסייע לקיומן של תפילות החג במרחבים הציבוריים.

בהודעה רשמית שפורסמה אתמול בידי העירייה נאמר כי "לקראת חגי תשרי ומתוך רצון לאפשר לתושבי העיר לקיים את מנהגי ותפילות החגים גם בצל משבר הקורונה וההנחיות המחייבות צמצום התקהלויות בחללים סגורים, תאפשר עיריית תל אביב-יפו לבתי הכנסת, בתיאום עם המועצה הדתית של העיר, להרחיב את שטח התפילות אל המרחב הציבורי הסמוך לבתי הכנסת".

בנוסף לעצם מתן ההיתר, דבר שלא מובן מאליו כאשר מדובר בעירייה כמו עיריית תל אביב, הודיעה העירייה כי "תסייע במקרה הצורך גם באמצעים לוגיסטיים כדוגמת חיבור לנקודות חשמל וחלוקת כיסאות לשימוש המתפללים".

ולא מדובר בהיערכות פשוטה. בעיר תל אביב ישנם לא פחות מ-450 בתי כנסת, כאשר לאור ההנחיה הודיע יו"ר המועה"ד כי בימים הקרובים תוביל המועצה הדתית מאמץ מיוחד למפות את הצרכים השונים של הקהילות והמניינים בכל חלקי העיר. כמו כן, לאור הצורך לפצל תפילות למספר מניינים, אף יתקיימו קורסים חינמיים בתקיעת שופר, שכן "ברוב הקהילות יש רק אדם אחד המוכשר כבעל תוקע".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר כי: "הזכות לתפילה ולהתכנסות דתית היא בסיסית, ונעשה הכל כדי לאפשר לעשרות אלפי מתפללים בעיר לקיים את מצוות החג גם תחת מגבלות הבריאות". הוא הוסיף ונימק את החלטתו בכך ש"עוד מימיה הראשונים של העיר העברית הראשונה, המסורת היהודית הייתה בעלת חשיבות גדולה בחיי היום-יום. כפי שאמר ראש העיר הראשון, מאיר דיזנגוף: 'אנו משתדלים שתהיה רוח של יהדות חופפת על מפעלנו ועל העיר הזאת - שתשרור בה רוח של אחווה, שלום ואהבה'.

לצורך הסדרת הנושא תפרסם העירייה היתר כללי לבתי הכנסת אשר יאפשר להם להתרחב ולקיים את התפילות במרחבי תפילה בשטח הציבורי הסמוך לבתי הכנסת, בימים ר"ה, יו"כ וסוכות. עם זאת, העירייה מדגישה כי "ההיתר מטעם העירייה יאפשר עריכת תפילות מצומצמות במרחב הציבורי, לבית הכנסת פעיל בשגרה אשר מספר המתפללים בו דרך קבע אינו מאפשר את התפילה במבנה בשל הנחיות משרד הבריאות".

בתי כנסת המבקשים להגיש בקשה לסיוע, יוכלו לפנות למועה"ד באמצעות הטופס המקוון הבא:
https://forms.gle/RTPhrpNAwXmNMzFE8

תפילות תל אביב בתי כנסת רון חולדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד