י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתיחות בדרום

גנץ מאיים על ראשי חמאס: "הפיצוצים יהיו כואבים"

המאמצים להביא לרגיעה בין ישראל לחמאס נמשכים כל העת ועל פי הדיווחים, השליח הקטרי מוחמד אל עמאדי צפוי להיכנס לרצועה בימים הקרובים | שר הביטחון בני גנץ שיגר היום מסרים מאיימים: "ראשי חמאס צריכים לדעת, כשהבלונים מתפוצצים אצלנו, הפיצוצים אצלם יהיו הרבה יותר כואבים"

גנץ מאיים על ראשי חמאס: "הפיצוצים יהיו כואבים"
בני גנץ בכיפת ברזל צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בצל המתיחות הגוברת והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה,שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שני) בסוללת כיפת ברזל בדרום הארץ יחד עם מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל רן כוכב ובעיר אשקלון. במהלך הביקור שוחח גנץ עם הלוחמים והלוחמות וקיבל סקירה על פעילות המערך. מחשש להסלמה, בצה"ל תגברו בימים האחרונים את סוללות כיפת ברזל בדרום הארץ. גם היום נמשכו הפרחות בלוני התבערה מהרצועה.

 "אני נמצא כאן באחד מאתרי ההגנה האווירית שפרוסים בדרום, כולם כאן עושים עבודה מצילת חיים בהגנה על יישובי הדרום", אמר גנץ והוסיף: "אנחנו לא מוכנים לקבל לא רקטה, לא בלון, ושום הפרה ביטחונית. ככל שזה יימשך – אנחנו נמשיך לפעול ונמשיך להגיב בעוצמה. ראשי חמאס צריכים לדעת: כשהבלונים מתפוצצים אצלנו, הפיצוצים אצלם יהיו הרבה יותר כואבים".

בהמשך, סייר גנץ בשכונת שמשון בעיר אשקלון יחד עם השר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, ראש העיר תומר גלאם וממלא מקום ראש העיר איתי סהר. בסיור עמדו על פערי המיגון ועל היוזמה להתחדשות עירונית שמובילים השר ביטון ביחד עם סהר וגלאם בכדי לתת מענה לתושבי השכונות הישנות באשקלון.

כזכור, הצנזורה הצבאית התירה היום לפרסם, כי צרור בלוני תבערה נחת הבוקר (שני) באחד מבסיסי צה"ל בדרום הארץ, כך פורסם לראשונה על ידי הכתב הצבאי של 'ערוץ 12' ניר דבורי. יש לציין, כי מדובר בתקרית חריגה המתרחשת בצלה הסלמה בדרום. עד כה, לא נרשמו נפגעים בגוף כתוצאה מבלוני הנפץ והתבערה שגורמים לנזקים כבדים לשטחים חקלאיים. גם העם נמשכות הפרחות בלוני התבערה, לפחות 10 שריפות פרצו מאז שעות הבוקר בעוטף עזה.

גנץ בסיור. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתוך כך, הלילה, תקפו שוב טנקים ומטוסי חיל האוויר מטרות טרור ברצועת עזה, זאת לאחר יממה עם למעלה מ-30 שריפות שפרצו כתוצאה בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. במהלך התקיפה בה השתתפו מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל, נפגעו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

בצה"ל מיהרו להבהיר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

המאמצים של גורמים בינלאומיים ובראשם המודיעין המצרי להביא להבנות בין ישראל לחמאס ולמנוע הסלמה נמשכים כל העת. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס הציבו לישראל שורת דרישות בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה. מנגד, ישראל דורשת קודם לעצור את הפרחת בלוני התבערה ולעצור את ההפגנות הליליות על הגדר. נכון לעכשיו, לא נרשמה פריצת דרך בין הצדדים וגורמים ביטחוניים. בד בבד, בעזה מדווחים כי השליח הקטרי מוחמד אל עמאדי צפוי להיכנס לרצועה בימים הקרובים ולנסות ולהשלים את מאמצי הרגיעה.

שר הביטחון כיפת ברזל בלוני תבערה הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד