י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל ההסלמה

חולי קורונה התגלו ברצועת עזה; חמאס הטיל עוצר מלא

לראשונה, מאז התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם, התגלו אתמול כמה פלסטינים ברצועת עזה הנושאים את הנגיף. בעקבות כך, חמאס הטיל עוצר מלא ל-48 שעות | אמש, נהרגו ארבעה פעילי הג'יהאד האסלאמי בתאונת עבודה בעת שעסקו בפעולות טרור נגד ישראל

חולי קורונה התגלו ברצועת עזה; חמאס הטיל עוצר מלא
תרגול מלחמה בקורונה בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה, הודיע אתמול (שני) כי החליט להטיל עוצר מלא בכל רחבי הרצועה לאחר שלראשונה התגלו אזרחים פלסטינים הנושאים את נגיף הקורונה מחוץ למתחמי הבידוד שהקצה הארגון לטובת השבים מחו"ל.

עד להצהרה אמש, רצועת עזה הייתה, לפחות על פי הדיווחים הרשמיים, נקייה מחולי קורונה. גילוי החולים הראשונים הכניס את מערכת הבריאות ברצועה ללחץ מה שהוביל להטלת הסגר. יש לציין, כי רצועת עזה הינה אחד המקומות הצפופים בעולם מה שמעלה את הסיכון להתפרצות חמורה. בהודעת משרד הבריאות בעזה נאמר כי הסגר יוטל ל-48. שעות, אז יוחלט האם להסירו.

החלטת חמאס להטיל עוצר על הרצועה מגיעה ברקע ההסלמה ההולכת ומתגברת מול ישראל עם חידוש הפרחת בלוני התבערה, ירי הרקטות והפרות הסדר על גדר הגבול. בימים האחרונים, לאחר מאמצים בינלאומיים, דווח כי השליח הקטארי צפוי להגיע לרצועה ולהשיב את השקט לאזור. כעת, בעקבות הסגר, לא ברור האם הגעתו של השליח תידחה.

בתוך כך, אמש בשעות הערב המאוחרות נהרגו ארבעה פעילי הג'יהאד האסלאמי בתאונת עבודה שנסיבותיה אינם ברורות. על פי מקורות פלסטינים, האירוע התרחש בעת שהפעילים עסקו בפעילות טרור וייתכן כי תכננו לשגר רקטות לעבר ישראל. ארגון חמאס הודיע כי הוא עדיין חוקר את המקרה.

בתחילה, דיווחו כלי התקשורת ברצועה כי חיל האוויר תקף מתקן של ארגון החמאס וכתוצאה מכך נהרגו הפעילים, אך זמן קצר לאחר מכן כשהתבהרו העניינים אישרו גורמי הבריאות כי מדובר בתאונת עבודה.

רצועת עזה קורונה סגר הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד