י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התבוסס שעות בדמו

לא דווח לציבור: אירוע דקירה קשה התברר כפיגוע

אדם שנדקר בידי בן מיעוטים שאף צעק לעברו קריאות בערבית, אושפז לפני עשרה ימים בבית החולים במצב אנוש • במערכת הביטחון פתחו בחקירה האם מדובר בפיגוע על רקע לאומני • למרות שמדובר באירוע חמור, הוא מעולם לא דווח לציבור • הבוקר התיר השב"כ לפרסום כי עצר חשוד פלסטיני תושב ג'נין במעשה

לא דווח לציבור: אירוע דקירה קשה התברר כפיגוע
זירת פיגוע, אילוסטרציה צילום: אורי דיוויס

במערכת הביטחון חוקרים בימים האחרונים, האם אירוע דקירה שהתרחש במרכז בארץ לפני עשרה ימים, בו נפצע אזרח ישראלי באורח אנוש הוא פיגוע לאומני. כך דיווחה אמש (שני) לראשונה כתבת השטחים של 'כאן 11' כרמל דנגור. על רוב פרטי האירוע הוטל צו איסור פרסום.

על פי הדיווח, האירוע החמור נחקר בתחילה במשטרה כאירוע קטטה על רקע פלילי אך בהמשך מסרה המשטרה כי נסיבות המקרה נבדקות. למרות היותו אירוע חמור בו נדקר אדם ונפצע אנושות, החשד כי מדובר בפיגוע לאומני לא דווח בשום שלב לציבור. בנוסף, כך על פי הדיווח, לא דווח על המצוד אחר האדם שדקר וחשוד כמחבל. 

ממד"א נמסר לאחר האירוע כי התקבל דיווח במוקד הארגון על גבר שנפצע ככה"נ במהלך קטטה, ברחוב אליהו הנביא בראש העין. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו לבי"ח בילינסון, גבר בשנות השלושים, במצב קשה, לא יציב, בהכרה מעורפלת , עם פציעות בגופו.

ב'כאן 11' דווח כי הגבר שנדקר נפצע אנושות, ועבר ניתוח מציל חיים בבית החולים שבו אושפז. על פי החקירה הראשונית, האדם שנפצע אותר רק שעות לאחר שנדקר כשהוא מתבוסס בדמו. בעדותו, טען הפצוע כי הותקף על ידי ערבי שצעק לעברו בערבית לפני שדקר אותו.

"כשהגענו למקום, ראינו גבר בשנות השלושים מעורפל הכרה, עם פציעות בגופו", סיפר חובש בכיר על אופנוע מד"א, אייל עטייה. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן נוזלים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב."

הבוקר, התיר השב"כ לפרסם, כי החשוד בביצוע הדקירה, הוא פלסטיני תושב ג'נין אשר שהה באופן בלתי חוקי בישראל, ונעצר בעקבות מידע ממוקד של שב"כ, על ידי לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל לפני חמישה ימים בג'נין.

 

פיגוע דקירה חקירה משטרת ישראל שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד