כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מכבד מאוד את המאמינים"

גמזו מתריע: "עלייה מדאיגה בתחלואה במגזר החרדי"

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, ערך תדרוך עיתונאים והתייחס לתחלואה במגזר החרדי. "המורכבות הנוספת היא התחלואה במגזר החרדי, לאחר תקופה של רגיעה יש עליה בימים האחרונים • לגבי הטיסות לאומן: "אם ייסעו לאומן כמות של כ-5000, איש נמצא פתרונות ונבודד אותם במלונות"

גמזו מתריע: "עלייה מדאיגה בתחלואה במגזר החרדי"
פרופ' רוני גמזו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בתדרוך השבועי של פרויקטור הקורונה, פרופ' גמזו ממשיך להתבצר בעמדתו הנוגע לאיסור הנסיעה לאומן בראש השנה. גמזו גם התייחס לתחלואה במגזר החרדי וציין כי בימים האחרונים חלה עלייה בתחלואה במגזר זה.

"אתמול היה יום של עלייה בתחלואה, כשאנחנו מנחים את המספר היחסית גבוהה הזה, זאת עלייה טיפה מדאיגה", אמר גמזו. הוא התייחס לבדיקות קורונה שנערכו בקרב בחורו הישיבות ואמר כי הם "מולידים לנו סביב אחוז אחד של חיוביים זה מעודד חשבנו שזה יהיה יותר".

עוד אמר גנזו כי "המורכבות הנוספת היא התחלואה במגזר החרדי, לאחר תקופה של רגיעה יש עליה בימים האחרונים, בא' אלול התחילו לימודים וזה לפני החלטת ממשלה לגבי עצירת הלימודים בערים האדומות, זה דבר מדאיג" אמר גמזו והוסיף כי "הקפסולות בישיבות זה יותר טוב מאשר שיסתובבו בחוץ".

גמזו התייחס גם לסאגה סביב הישיבות הקטנות שפועלות ללא מתווה וחשש סגירה מרחף מעל ראשן: "לגבי ישיבות קטנות צריך לקבל החלטה". גמזו מגולל שורת החלטות שהתעכבו בשל התנגדות חרדית. "שרי הקבינט יצטרכו להקשיב לי כי השיקול שלי הוא רק מקצועי, גם בהכוונה של הרמזור, אני צריך להסתכל קדימה וכל דבר שאני רואה בה רמת סיכון אני צריך לדאוג להוריד את התחלואה".

"כך גם הייתה עמדתי לגבי היוצאים לחגוג את החג הקדוש באומן, עם כל המרוכבות של התחלואה והגידול במספרים שם, זה לא הגיוני ולא סביר להוציא מפה 80 טיסות". גמזו הודיע כי יתעקש על כך. "דעתי הנחרצת היא שלא, לא אשנה את דעתי".

גמזו התייחס לקריאות דווקא מהציבור החילוני ומפוליטיקאים שקראו לו להתפטר במידה ולא יעמוד על התנגדותו בנושא אומן: "אי-אפשר לעצור את הטיסות דרך קןנקשן אבל אפשר לעצור טיסות ויש חוות דעת רפואית - משפטית שלי, וממשלה ישראל תנחה את רשות התעופה לעצור טיסות". הוא ציין כי "בטח ייסעו עוד לאומן, אבל צריך למנוע את זה. לא נוכל לשמור את הבידוד ל- 15 אלף איש, אעשה כל דבר למנוע את זה".

עוד אומר גמזו, "אני מכבד מאוד את המאמינים שרואים בנסיעה הזאת צו אמונה". גמזו סיפר כי הוא מקבל הודעות רבות מחסידי ברסלב בנושא: "קשה לי ההודעות הקשות שהם שולחים אלי".

גמזו התריע עוד כי אם ייסעו לאומן כמות של כ-5000, איש נמצא פתרונות ונבודד אותם במלונות, "אנחנו יכולים להגיד לכל בן אדם להכנס לבידוד". לדבריו "על מספרים כאלה אפשר לשלוט, אבל עם 80-90 מטוסים יצאו לשם - אי אפשר לשלוט שכולם יקפידו על בידוד".

אומן קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד