י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו"

תושב בני ברק מואשם: הבריח נשק לרשות הפלסטינית

כתב אישום הוגש הבוקר ככנגד תושב בני ברק ותושבת מודיעין בגין עבירות נשק וסחר לא חוקי • על פי כתב האישום השניים פעלו כרשת שסייעה לייבא כלי נשק לרשות הפלסטינית וגרפו לכיסם מאות אלפי ש"ח

תושב בני ברק מואשם: הבריח נשק לרשות הפלסטינית
כלי נשק, אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (רביעי), פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד משה אזולאי בן 33, תושב בני ברק וליטל אריק כבת 38 תושבת מודיעין, בגין עבירות נשק של יבוא, סחר, נשיאה והובלה. על פי כתב האישום שביצעו לשם בצע כסף לאורך זמן ובהזדמנויות רבות.  

בנוסף, מייחס כתב האישום למשה אזולאי עבירות של הלבנת הון, וכן עבירות לפי חוק חדלות פירעון של הונאת נושים, הסתרת נכסים ואי מסירת מידע.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מסעד מסעד, הנאשמים יחד עם תושבי הרשות הפלסטינית, פעלו כרשת לייבוא אקדחי הזנקה והברחתם לשטחי הרשות והסבתם לנשק שבכוחו להמית, זאת לשם בצע כסף, באופן שיטתי ומתוחכם תוך לקיחת סיכון כי כלי נשק אלו יגיעו לידיים פליליות או עויינות.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם קשר קשר עם אחרים וייבא מגאורגיה אקדחי הזנקה מסוגים שונים ללא רישיון כדין. לאחר מכן, מכר הנאשם את האקדחים לתושבי הרשות הפלסטינית, שהסבו אותם כאמור לכלי נשק אמיתיים, ובתמורה לכך קיבל הנאשם סכומי כסף המוערכים בסך של 400,000 אלף ש"ח. לאחר שהאקדחים הוסבו לכלי נשק, הציעו אותם תושבי השטחים למכירה.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית, הפעילה משטרת ישראל 3 סוכנים אשר אספו ראיות נגד הנאשמים ותושבי השטחים, ובין היתר רכשו הסוכנים במספר הזדמנויות כלי נשק מהנאשמת ותושבי השטחים, וזאת לאחר שאותם תושבי השטחים הסבו את האקדחים שקיבלו מהנאשם. כך, במספר הזדמנויות, רכשו הסוכנים מהנאשמת ותושבי השטחים יחד ולחוד, מספר אקדחים, רובה סער מסוג M- 16 ומסוג קלצ'ניקוב. בחלק מהמקרים, הנאשמת הובילה ברכבה את כלי הנשק מהשטחים לתוך שטחי ישראל.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם, תושב בני ברק, פתח בהליכי חדלות פירעון בדצמבר 2019 וניתן כנגדו צו פתיחת הליכים. על פי כתב האישום, בניגוד להצהרות הנאשם על הכנסות נמוכות לממונה על חדלות פירעון ולנאמן שמונה בהליך, הוא הרוויח בתקופת היותו בהליך חדלות פירעון מאות אלפי שקלים, תוך שהוא מבריחם באמצעות חשבונות בנק של גורמים שלישיים. בכספים אלו, רכש הנאשם נכסים ורשם אותם על שם אחרים. הנאשם ביצע על פי כתב האישום עבירות על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שכללו הסתרת הכנסות ודיווח כוזב לממונה ולנאמן.

 

סחר בנשק תושב בני ברק הרשות הפלסטינית כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד