י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר אישור התקציב

יעבור לפני הבחירות? בכחול לבן מאשרים: "בדיאלוג על חוק הגיוס"

מאתגר לאתגר: השר מיכאל ביטון מאשר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי חוק הגיוס נמצא על הפרק • "בימים אלו אנו מכינים טיוטה ומנהלים מו"מ עם הקואליציה בכדי להביא נוסח שיהיה מוסכם על כולם" אמר השר • על פי הארכה המעודכנת של בג"צ יש להעביר את החקיקה בתוך כ-3 שבועות

יעבור לפני הבחירות? בכחול לבן מאשרים: "בדיאלוג על חוק הגיוס"
קובי הר צבי

חוק הגיוס: בכיר בכחול לבן השר מיכאל ביטון מאשר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי חוק הגיוס שנמצא על הפרק וקיבל הארכה לחקיקה לעוד 20 יום מהיום נמצא על השולחן ועומד לקראת חקיקה.

השר מיכאל ביטון המשמש כשר במשרד הביטחון ומרכז את הנושא האזרחי ובין היתר גם נושא חוק הגיוס, אומר ל'בחדרי חרדים' כי בימים אלה "מכינים טיוטה ומנהלים דיאלוג עם הקואליציה להביא נוסח מוסכם בקרוב".

ביום שני השבוע אמר השר ליצמן ל'בחדרי חרדים' כי חוק הגיוס נמצא על הפרק וכי הוא יבוא רק לאחר אישור התקציב, כשגורמים בכחול לבן הביעו חשש מחקיקת חוק הגיוס בתקופה שקודם בחירות, זאת מהחשש שיאיר לפיד יצבור מכך הון פוליטי.

על פי גורמים במשרד הביטחון החוק מוכן.  הגורמים אמרו "97% מהחוק כבר מוכן" אך ביטון מצנן את ההתלהבות ואומר לנו כי "לפעמים 3 אחוז זה הכל".

במפלגה עדיין לא בטוחים מתי החוק יעלה לחקיקה, שכן על פי הארכה המעודכנת של בג"צ, יש להעביר את החוק עד ה 19/9, השר ביטון אמר לנו כי "נראה מה מתפתח בימים אלה. ניתן לאבק ולרעש של השבוע לשקוע קצת", ורק אז ידונו על החוק.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' חוק הגיוס נמצא בדיונים מול מי שמרכז את הנושא, הרי הם סגן השר אורי מקלב מטעם יהדות התורה והשר לשעבר אריאל אטיאס מטעם ש״ס שנועדו עם גורמי משרד הביטחון ועם השר ביטון מספר פעמים בתקופה האחרונה בניסיון להסדיר את הנושא.

חוק הגיוס מיכאל ביטון יעקב ליצמן החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד