י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"סכין בגודל של חרב"

פיגוע טרור בפתח תקווה: חרדי בן 39 נדקר ונהרג בצומת סגולה

חשד לפיגוע טרור בפתח תקווה: חרדי בן 39 נדקר, נפגע קשות ומת מפצעיו. האירוע התרחש בצומת סגולה בעיר. צוותי רפואה ביצעו בו החייאה והוא פונה לבית החולים בילינסון. לפי חקירה ראשונית, הדוקר הוא בן 46 תושב הרשות הפלסטינית. החשוד הועבר לחקירה והנסיבות נבדקות

פיגוע טרור בפתח תקווה: חרדי בן 39 נדקר ונהרג בצומת סגולה
זירת הדקירה בפתח תקווה צילום: פלאש90

חרדי כבן 39 נדקר היום (רביעי) למוות בצומת סגולה בפתח תקווה על ידי פלסטיני המחזיק אישור כניסה לישראל. החשוד, תושב הרשות נעצר על ידי המשטרה והועבר לחקירת השב"כ.

במערכת הביטחון חוקרים האם מדובר בפיגוע על רקע לאומני. צוותי הרפואה שהגיעו למקום סיפרו כי מצאו את הפצוע שכוב על המדרכה כשהוא מחוסר הכרה.

זירת הדקירה בפתח תקווה // צילום: דוברות המשטרה

כוחות ההצלה שהגיעו לזירה העניקו לפצוע סיוע ראשוני שכלל החייאה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים בילינסון בעיר. בהמשך, קבעו הרופאים את מותו.

מחקירה ראשונית עולה, כי החשוד בן 46, פלסטיני תושב אזור שכם דקר ישראלי בן 39 שהלך על המדרכה ופצע אותו באורח אנוש. החשוד ברח לכיוון צומת סגולה, שם נעצר על ידי כוח משטרה.

"הפצוע שכב על המדרכה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות מדממות בגופו", סיפרו פראמדיק מד"א אילן מועלם וחובש בכיר במד"א חזי גוטמן. "מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה מתקדמות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים."

תושב פ"ת, קובי פוקס סיפר למעריב: "הגעתי למקום אחרי הדקירה כשאני רואה אזרח רודף אחרי הדוקר. האזרח צעק 'מחבל' והפיל אותו. הדוקר לא הצליח לרוץ רחוק. המשטרה הגיעה ועצרה אותו". לדברי פוקס, "מבחינתי הגיבור של היום הוא הגבר שהוציא את האלה. הדוקר, בעל חזות ערבית, היה עם סכין בגודל של חרב".

זירת הדקירה בצומת סגולה. צילום: דוברות הצלה פתח תקווה

שלמה אבידן חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו בגבר שנדקר וללא הכרה. הענקנו לו סיוע ראשוני תוך ביצוע החייאה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים בילינסון במצב אנוש תוך המשך פעולות החייאה".

ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, בהתייחסות לפיגוע בצומת סגולה: "לצערי הרב, התבשרנו בשעות האחרונות על אירוע קשה בו נרצח תושב העיר על ידי מחבל - בן עוולה. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולחזק אותם בשעתם הקשה. עיריית פתח תקוה תעשה כל שביכולתה כדי לתמוך במשפחה האבלה ולתת להם מענה ככל שיידרש. לצד האירוע הקשה, אני מודה לכוחות הביטחון וההצלה על פעילותם המהירה ועל תפיסת המחבל המתועב. אני קורא לגורמים האמונים על הנושא למצות את הדין במהרה עם המחבל ועם אלו שסייעו לו. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון יידעו לשים את ידם במהרה על כל המעורבים באירוע."

פיגוע פתח תקווה סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד