י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ביום הזיכרון סגרנו את בתי הקברות"

גנץ תוקף את החרדים: "היו צריכים להיות נחושים; תפסיקו עם הפוליטיקה"

בתדרוך מיוחד שערך ראש הממשלה החליפי בני גנץ לכלי תקשורת חרדים הוא תקף את התנהלות הסיעות החרדיות שהבטיחו לו את ערבותם למימוש ההסכם הקואליציוני של מפלגתו עם נתניהו. גנץ גם הביע תמיכה בפרופ' גמזו בסוגיית אומן: "לא צחוק, ממש מסוכן, אלו אוכלוסיות מבוגרות"

גנץ תוקף את החרדים: "היו צריכים להיות נחושים; תפסיקו עם הפוליטיקה"
בני גנץ צילום: באדיבות המצלם

השר בני גנץ זימן היום את התקשורת החרדית לשיחה ראשונה מאז נכנס למערכת הפוליטית. במהלך השיחה התייחס שר הביטחון למצב הפוליטי,
ולחוק הגיוס. הוא נשאל גם האם יש לו אכזבה מכך שהחרדים לא עמדו בערבות שהעניקו לו על ההסכם הקואליציוני.

השר גנץ אמר במענה לשאלת 'בחדרי' כי, "חוק הגיוס מוכן, מקווה לקדם אותו במהרה, מקווה לפני דצמבר" לדברי גנץ, "צריך לעשות גישור בחברה הישראלית, זה לא יכול להימשך, צריך לעשות רפורמה יותר רחבה, שיעשו שירות לעם והמדינה שיעשו טוב לעם ישראל".

השר גנץ גם תקף בחריפות את הסיעות החרדיות בכך שלא עמדו בהסכמים: "הציפייה שיעמדו מאחורי המילה , זה אמור לעבוד נכון, הם נתנו את ההבטחה שלהם, אם הם לא יעמדו במבחן, הם יצטרכו להסביר את עצמם".

עוד תקף יו"ר כחול לבן: "אני חשוב שהחרדים היו צריכים להיות יותר נחושים בלקיים את ההסכם, היינו נמצאים כעת אחרי התקציב". גנץ מצנן מעט את ההתקפה ומדגיש: "אני לא מואזכב מהם, אשתף פעולה בהמשך".

לטענת גנץ, השיקול של הסיעות החרדיות היה פוליטי, והוא קורא להם בטון תקיף במיוחד: "תפסיקו עם הפוליטיקה". לדבריו, לאורך החודשים לא השתנה דבר ובכך שלא פעלו לקיים את ההסכם "אם הם לא יעמדו בזה שיגידו בקול שזה בגלל שיקול פוליטי".


"יש להם כלים למנוע בחירות" הטיח גנץ בחרדים וגם העביר מסר לקראת המשבר הבא שיפרוץ בעוד 119 יום לקראת האולטימטום החדש לפיזור הכנסת.

גנץ אף רמז על כוונותיו הפוליטיות של נתניהו: "ידענו כל הזמן שיש תאריך ביומן שמתקדם, נתניהו גורם לפילוג העם מקווה שיחדל מזה". לגבי בחירות אמר גנץ, "אנחנו מתקרבים למלחמת אחים יישפך דם ברחובות".

השר בני גנץ הביע תמיכה בפרופ' גמזו מול ההתקפה החרדית: "אני סבור שגמזו מסתכל על זה בראיה רחבה מתוך בחנה באתגר הרפואי ומתוך התבוננות בשאר האתגרים. כל עוד זה יהיה הקו הוא יזכה לכל הגיבוי האפשרי. זה לא צחוק זה מסוכן, אלו ממש אוכלוסיות מבוגרות".

בנושא אומן אמר השר גנץ: "צריך לצמצם את הסכנות למינימום האפשרי, ביום הזיכרון סגרנו את בתי הקברות. יש רגעים בחיים שצריך לעשות התאמות למציאות. מקווה שתעשה הסדרה. ככה אני מסתכל על העניין הזה. צריך לשאול מה הכי טוב".

בני גנץ אומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד