י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תחזית מדאיגה

פרופ' ערן סגל: "עליה של 30% בחולים הקשים; רבים לא רוצים להיבדק"

לדברי פרופ' ערן סגל, שעד כה המודלים שהציג הוכחו כנכונים, ניכרת עליה ברורה בתחלואה של חולים קשים. לטענתו מספר החולים גדול יותר שכן רבים מעדיפים שלא להיבדק

פרופ' ערן סגל: "עליה של 30% בחולים הקשים; רבים לא רוצים להיבדק"
בדיקת קורונה צילום: באדיבות המצלם

שינוי מגמה: "אחרי 4 שבועות של יציבות, החלה מגמת עליה בתחלואה", כך אומר היום הפרופ' ערן סגל ממכון וייצמן, שהציג מודלים לפיהם ניכר גידול ברור במספרם של החולים הקשים. מעבר לכך הוא טוען כי גם מספר החולים המאומתים גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים, וזאת משום שחלק גדול מהציבור אינו נבדק.

בהסתמך על המודלים שהציג היום טוען פרופ' סגל כי "מספר המאומתים יחסית יציב, אבל המדד האמין של קשים חדשים עלה ב-30%". לדבריו, מאחר וישנה עליה במספר החולים הקשים ברור שישנה גם עליה בהתאם במספרם של כלל החולים, אך הדבר אינו משתקף בנתונים. ולכן, הוא קובע, "הניתוח שלנו הוא שיש תופעה מדאיגה שצעירים לא רוצים להיבדק, מה שגם מעלה את ההדבקות וגם משקף תמונת מצב שגויה".

בגרפים שהציג פרופ' סגל נצפית בבירור ירידה במספרם של החולים הצעירים עד גיל 40, ועליה מדאיגה במספר החולים המאומתים מעל גיל 60. "לאור העליה הלא מוסברת בקשים חדשים, זה כנראה מעיד על יותר צעירים שלא נבדקים", קובע פרופ' סגל, "ולעומתם המבוגרים שמפתחים יותר תסמינים וחוששים יותר ממשיכים להיבדק".

הוא מציין כי "עד השבוע, המודל שלנו חזה במדויק את מספר הקשים החדשים, מתוך כמות הנדבקים, תמהיל הגילאים, והסיכוי להפוך חולה קשה בכל גיל. העליה השבוע לא הוסברה ע״י המודל שלנו, שגם פספס ב-30%". הטעות הזו, הוא אומר, מוסברת בכך שבסיס הנתונים שגוי. "עוד עדות לכך שתמונת הנדבקים, כנראה בגילאים הצעירים, לא שיקפה השבוע את המציאות".

 

קורונה מכון ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד