י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תמונה לא מחמיאה

הכתבים התקוטטו על רקע התמונה בבריכה

כתב 'ישראל היום' הצליח לגעת קצת ברגשותיו של כתב 'הארץ'. הראשון פרסם תמונה של רעהו כשהוא יורד לבריכה ללא חולצה והוסיף בהלצה "פרשת הצוללות". מושא התמונה חיים לוינסון הגיב בארוכה ולבסוף בישר כי החיים והשלום אהבו לאחר שיחת הבהרה בין השניים

הכתבים התקוטטו על רקע התמונה בבריכה
איציק סבן/חיים לוינסון צילום: מתוך טוויטר/משה שי, פלאש 90

העיתונאים חיים לוינסון מ'הארץ' ואיציק סבן מ'ישראל היום', מתקוטטים מעת לעת בפומבי לעיני עוקביהם בטוויטר. היום פרסם איציק סבן, תמונה מביכה של כתב 'הארץ' חיים לוינסון בבריכה, וכתב מעל בהלצה "פרשת הצוללות". חיים לוינסון הגיב לפרסום ואמר "כל פעם שתוקפים אותי זו תעודת הוכחה שהצלחתי".

"‏הייתי היום בבריכה. מישהו צילם אותי ושלח לאיציק סבן. מה אגיד: תמונה לא מחמיאה: אני נראה המום מהשמש, שבטני משתפלת החוצה והמכנסיים חותכים את המותניים שאני נראה שמן במיוחד. איציק סבן, בנאדם שאמור להיות בן 60 עיתונאי בישראל היום, פירסם את זה אצלו בטוויטר וכתב: "פרשת הצוללות", כתב לוינסון.

"‏286 עשו לייק. 20 ריטווטו. 77 הגיבו" כתב לוינסון וציטט חלק מהתגובות; "מספר לנו שהוא רץ, לפי איך שהוא נראה אפילו ללכת הוא לא מסוגל". "ממליץ שלא יכנס למים". "נושאת מטוסים". "איכססס איזה גוש בשר לבן" וכן הלאה וכן הלאה. אתם מכירים את הזאנר. סבן החליט ללעוג לי ולהשפיל אותו בגלל איך שאני נראה ועדר האהבלים מריע. ‏אין לי יריבות אישית עם סבן. רק מחלוקת פוליטית ואידאולוגית. עבדנו ביחד בידיעות. לא שהיינו חברים אבל בסך הכל הסתדרנו. לא תקפתי אותי אישית אף פעם. יש לי מחלוקת מקצועית ועמוקה עם סוג העיתונות שהוא עושה", הבהיר לוינסון.

בשלב זזה גם סיפר על היריבות שלו עם הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום': "‏יש לי מחלוקת מקצועית עם שלזינגר על סוג העיתונות שהוא עושה. אין לי בעיה לשבת איתו בכנסת לאכול ולצחוק. יש לי מחלוקת עמוקה עם מתי טוכפלד. אין לי בעיה שיניח לי תפילין. יש לי מחלוקת קשה ביותר עם בועז ביסמוט מה תפקידו של עיתונאי. אין לי בעיה לשבת איתו באולפן טלויזיה, הוא מחרים אותי. ‏לי אישית לא איכפת לי מה סבן כותב עלי. אני חסין לחלוטין לעלבונות על איך שאני נראה, מה אני אוכל, כמה אני רץ, אם אני רץ, איך העיניים שלי, השיער שלי. אני יודע שתוקפים אותי אישית כי אני חזק ומצליח וטוב ואין להם דרך להתמודד איתי".

לדבריו: "‏סבן אף פעם לא היה ידוע בתור עיתוני חד לשון או עם איזה עומק אינטלקטואלי. עיתונאי שמסקר את הפריפריה בידיעות. הוא לא יכול לענות אז הוא מנסה להעליב. כל פעם שתוקפים אותי זו תעודת הוכחה שהצלחתי. אפשר לרדת עלי ולצלם אותי בבריכה ולהכנס לי לחיים. זה לא ירתיע אותי. ‏אבל אני כותב את השרשור הזה, כי זה נראה לי מופרע שעיתונאי בעיתון רציני, בנאדם מבוגר, מתעסק בכזה רפש. זה נראה לי מופרע שאדם אחר שיש לו בעיה עם הדעות שלי יטרח לבוא לבריכה עם המשפחה להנות, יצלם אותי וישלח למישהו אחר. והכי מביך, שאחרי זה סבן יטיף לאחרים על בריונות רשת ועל אתיקה וערכים.

‏אני גם כותב את זה בשביל אחרים. אינסוף אנשים מהססים כל פעם שהם מקלידים משהו. שהם מפחדים מבריוני מקלדת כמו סבן. שמפחדים להגיד את הדעות שלהם ולהשמיע את הביקורת שלהם וחושבים אלף פעם לפני שהם שולחים כל טוויט. ואנשים שסובלים מעודף משקל ולא נראים מיליון דולר כמו סבן. ‏גם לנו יש זכות לחופש ביטוי ולחיים בכבוד. שימו פס על הסבנים. הם לא שווים את זה". כל לוינסון.

מפרסם התמונה, העיתונאי איציק סבן הגיב ללוינסון וכתב: "אהלן לוינזון. כאחד שעשה קריירה על רפש כמי שלא מפספס הזדמנות לעלוב באחרים באופן הכי גס (אגב הזכרת את שמי לא פעם באופן לא מחמיא ובלי לשאול אותי) הייתי מצפה ממך לקצת חוש הומור. אבל בבסיס אין לך. אני מכיר אותך. אתה עושה עכשיו כרגיל סיבוב טוויטרי של בכיינות".

בסופו של יום, השניים יישרו את ההדורים ביניהם וחיים דב לוינסון עדכן את העוקבים 114,800 עוקביו: "סבן דיבר איתי והסביר ואני מוחל לו. האמת והשלום אהבו".

חיים לוינסון עימות בטוויטר איציק סבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד