ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עימות פומבי בהנהגה

המושל מאיים: אם החתונות החרדיות לא ייפסקו, אני אפסיק אותן

הנגיף בארה"ב: זעם רב בלשכת מושל ניו יורק, על אי אכיפת ההתקהלויות ההמוניות בשכונות החרדיות, כשמידי ערב מתקיימות חתונות המוניות ללא שמירה מינימלית על המגבלות. הוא מאיים על ראש העיר להפסיק בעצמו את האירועים הללו | לצד זאת, חשש לסגירת בתי הכנסת בחגים

המושל מאיים: אם החתונות החרדיות לא ייפסקו, אני אפסיק אותן
חתונה לנכד הרבי מסאטמר צילום: מערכת בחצרות

עימות פומבי בין ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו לבין מושל המדינה אנדרו קואומו, שמאיים כי אם ראש העיר לא יפסיק את החתונות בשכונות החסידיות בברוקלין מלהתקיים, הוא יעשה זאת בעצמו.

"אם ראש העיר לא מבצע פעולות אכיפה, המדינה תעשה זאת", כך אמר קואומו במסיבת עיתונאים בעניין המאבק בנגיף הקורונה, כך על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט'.

"הפסקנו אירועים של הקהילה היהודית, הפסקנו אירועים בקהילה הקתולית, הנגיף אינו מפלה לפי איזה דת או גזע, זהו מצב של שוויון הזדמנויות לכולם עם הנגיף, אז אנחנו אוכפים את זה בכל מצב", אמר קומאו. "בין אם זה צעירים בבר או אנשים חרדים בחתונה, זה אותו דבר בשבילי, זה לא מכבד וזה מפר את החוק".

קואומו ביקר שוב ושוב את ראש העיר דה בלאזיו, על כך שהוא לא שולט בברים ובמסעדות בחוצות העיר, רשות האכיפה על משקאות חריפים, החרימה לכ-150 עסקים את הרישיון למכור משקאות חריפים בבתי העסק בגין הפרת הנחיות ההתרחקות החברתית.

דברי המושל באים לאחר שראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הכריז בשבוע שעבר על 16 מקרים חדשים בבורו פארק, השכונה של האוכלוסייה החסידית הגדולה בעיר, כאשר כמה מהחולים השתתפו כמה ימים קודם לכן בחתונה המונית.

ה'ניו יורק פוסט' דיווח אתמול (רביעי) כי כמה אולמות אירועים בשכונת בורו פארק ממשיכים לארח חתונות חרדיות גדולות, למרות האיסור על התכנסויות של יותר מ-50 איש, האורחים נכנסים מדלתות צדדיות ובעלי האולם מכסים את החלונות בנייר כהה, כך שלא יוכלו להציץ פנימה ולראות את כמות המשתתפים הרבה מעל המותר בימים שכאלה.

המקרים החדשים מאיימים למנוע מבתי הספר להיפתח מחדש לקראת הסתיו הקרוב, כמו גם סגירה אפשרית של בתי הכנסת במהלך חגי תשרי, דבר שמטריד מאד את החרדים בניו יורק, אך מסתבר שלא את כולם.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ברוקלין חווה בימים אלה התפרצות גל שני של נגיף הקורונה, כאשר עשרות חולים כבר אובחנו בדרגות שונות, מהם כאלה הנזקקים לחמצן צמוד. בגל הראשון איבדו הקהילות היהודיות ובכללן החרדיות כמה מאות בני אדם שהלכו לעולמם וחלקם הותירו אחריהם עשרות יתומים ואלמנות ל"ע.

ביל דה בלאזיו אנדרו קואומו בורו פארק חתונות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד