ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקרב על הדגל

אמסטרדם: 8 חודשי מאסר לגבר שהניח פצצת דמה ליד מסעדה יהודית

מסעדת "כרמל" באמסטולנסווג שבאמסטרדם, הייתה שוב קרבן לאנטישמיות, אחרי שאלמוני הניח מטען דמה מחוץ למסעדה, במסעדה שעברה לפני שנתיים התנכלויות שונות, בהן ניפוץ שמשות החנות, מחוץ למסעדה יש דגל ישראל, מה שכנראה לא מוצא חן בעיני כמה אנשים • הגבר בן ה-46 שהניח את הפצצה נידון ל-8 חודשי מאסר

אמסטרדם: 8 חודשי מאסר לגבר שהניח פצצת דמה ליד מסעדה יהודית
מסעדת כרמל הכשרה באמסטרדם צילום: באדיבות המצלם

גבר בן 46 שהניח פצצה מזויפת מול מסעדה כשרה בעיר הבירה ההולנדית, נידון אמש (רביעי) למאסר של שמונה חודשים.

בינואר השנה נתפס גבר העונה לשם חסן, אחרי שהציב קופסת קרטון ללא חומרי נפץ עם הלוגו של מותג הבירה 'הייניקן' בסמוך למסעדת הכרמל הכשרה בבעלות יהודית, בתיבה היו חוטי חשמל שאליהם מצורף מתג חשמלי שחור.

הוא נעצר באמצעות בדיקת ה-DNA שלו על החוטים ומצלמות האבטחה הפרוסות באיזור, כך דיווח השבועון ההולנדי-יהודי NIW.

כאמור, בית הדין הפלילי באמסטרדם גזר עליו מאסר של שמונה חודשים. ובנוסף,  מאסר על תנאי של ארבעה חודשים נוספים, האיש זוהה בתקשורת המקומית כ'חסן שנולד במרוקו'.

זה אינו המקרה האנטישמי הראשון בו חסן היה מעורב, חסן הורשע בעבר בהעלבת עובד של חברת הרכבת הארצית, NS, בכך שכינה אותו "יהודי סרטן". הרמן לונשטיין, עורך הדין המייצג את בעלי המסעדה, משפחת בר-און, אמר ל- NIW כי גזר הדין "קל מאוד" ולא ימנע הישנות של מעשים כאלה.

מסעדת הכרמל חוותה תקיפות אנטישמיות נוספות בעבר, כזכור בשנת 2017 גבר בן 29 שנופף בדגל פלסטיני ניפץ את חלונות מסעדת הכרמל וגנב דגל ישראל התלוי שם.

הבעלים של המסעדה אמר לאחר המקרה ל'בחדרי חרדים': "אני לא נבהל מאף אחד, אני קורא לכולם להגיע למסעדה, אותי לא מפחידים עם דברים כאלה, אני לא נכנע להם, ואני הולך לקנות עוד דגל, ולשים שני דגלים בחוץ, בכוונה, כל הישראלים שמגיעים לאמסטרדם מרגישים אצלנו בבית".

 

אמסטרדם מסעדה יהודית מסעדת כרמל השחתת דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד