ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
תמיכה מפתיעה בהגבלות על אומן

בניגוד לסקרים הקודמים: גוש הימין מאבד את הרוב

סקר חדש שמתפרסם הבוקר מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הימין היה מאבד את השלטון. הליכוד ובנט נחלשים, ובמקביל יש עתיד שומרת על כוחה, כחול לבן שמתברר שרק הרוויחה מכל המשבר הפוליטי האחרון - מתחזקת במנדט • תמיכה נרחבת בהחלטת פרופסור גמזו למנוע את התפילות באומן השנה

בניגוד לסקרים הקודמים: גוש הימין מאבד את הרוב
מליאת הכנסת צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

סקר חדש: הליכוד נחלש במנדט: ומפלגת 'ימינה' בראשותו של בנט בירידה לעומת הסקרים האחרונים.

לפי מה שעולה מסקר חדש של "פאנלס פוליטיקס" שנערך עבור "מעריב" ומתפרסם הבוקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, נראה כי לגוש הימין לא יהיה רוב אם המצב יהיה כפי תוצאות הסקר הנוכחי.

לפי התוצאות שהתקבלו, הליכוד מקבל 28 מנדטים. יש עתיד תל"ם בראשות יאיר לפיד תקבל 20 מנדטים, ימינה - מפלגת הציונות הדתית בירידה לעומת סקרים אחרונים עם 17 בלבד, הרשימה המשותפת הערבית עם 14, כחול לבן מפתיעה ומתחזקת עם 10, יהדות התורה 7, מרצ 7, ש"ס 8, וישראל ביתנו - 9 מנדטים, שאר הרשימות אינן עוברות את אחוז החסימה.

גוש הליכוד-חרדים - 43, ימינה-17, ישראל ביתנו - 9. גוש מרכז-שמאל-ערבים - 51. מתחת לאחוז החסימה נותרו מפלגת העבודה: 1.9%, עוצמה יהודית: 1.2%, הבית היהודי: 0.7%, דרך ארץ: 0.2% וגשר: 0.4%.

התוצאות על פי הסקר מעידות כי לא יהיה רוב של חברי כנסת ממפלגות הימין להרכבת קואליציה במקרה של בחירות רביעיות. כשהליכוד נחלש עם 28 מנדטים.

בתשובה לשאלה נוספת, רוב מכריע של 84% מהציבור מסכים עם טענתו של פרופ' גמזו על כך שהתקהלות של אלפי אנשים באומן תהפוך את ישראל למדינה אדומה יותר ותוביל לסגר כללי, לעומת 9% שאינם סבורים כך.

כזכור אתמול אמר גנץ במפגש עם עיתונאים חרדים: "נתניהו גורם לפילוג בעם, ואני מקווה שהוא יחדל מזה". בליכוד אמרו בתגובה: "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענה. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד, לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה' ולהתאחד למען אזרחי ישראל".

הליכוד מפלגת ימינה בני גנץ ביבי נתניהו רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד