י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגודל של כרטיס אשראי

הFDA העניק 'אישור חירום' לערכת בדיקת הקורונה המהירה

הערכה שזכתה לאישור של ה-FDA, אמורה לספק תוצאה תוך 15 דק' ובעלות של חמישה דולרים לערכה בודדת • הבעיה: היא לא נחשבת אמינה מספיק

  • ז' אלול התש"פ
הFDA העניק 'אישור חירום' לערכת בדיקת הקורונה המהירה
עמדת בדיקת קורונה צילום: Yossi Aloni/FLASH90

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) הודיע היום כי העניקה "אישור חירום" לערכת בדיקת הקורונה המהירה של חברת אבוט. מדובר בבדיקה חדשנית שגודלה אינו עולה על גודלו של כרטיס אשראי, כאשר תוצאת הבדיקה של הערכה צפויה להתקבל בתוך 15 דקות.

עם זאת, הערכה, שנמכרת במחיר מגוחך של חמישה דולרים ליחידה, אינה נחשבת לאמינה די הצורך.

במנהל אמנם אישרו את הבדיקה, וקבעו כי יהיה ניתן לבצע בה מיפוי ראשוני. עם זאת, הם ציינו כי עדיין מידת הדיוק של הבדיקה אינה דומה לזו של בדיקת מעבדה, כך שניתן להסתמך עליה רק במקרים של קבלת תשובה חיובית. כאשר התוצאה המתקבלת היא שלילית אי אפשר להסתמך על הבדיקה – לצורך יציאה מבידוד למשל או בכדי לעלות לטיסה – ויש צורך בבדיקה נוספת במעבדה (בדיקת מטוש).

מסיבה זו הערכה, שגודלה זעיר מה שהופך אותה לזמינה, וכך גם עלותה הנמוכה שעומדת על 5 דולר ליחידה, תשמש רק לצורך 'מיפוי ראשוני'. היא תימכר למוסדות ציבוריים ותשמש בין היתר את אחיות בתי הספר, מוסדות חינוך גבוה, ומוסדות ציבוריים ופרטיים אחרים, במטרה לגלות נשאים חיוביים.

בכל מקרה, בחברת אבוט מתכוונים לרוץ קדימה, ושם הודיעו עם מתן האישור כי בכוונת החברה לספק כבר בספטמבר מיליוני בדיקות. החל מאוקטובר, כך הודיעה החברה, היא תוכל לייצר 50 מיליון ערכות לחודש, בהתאם לביקושים.

נציין כי ערכה נוספת לבדיקה מהירה שעלותה נמוכה עוד יותר והיא נחשבת לאמינה יותר, מפותחת בימים אלו ב'שיבא'. אם כי נכון לעכשיו, ועל אף שהצפי הוא שהמוצר יוכח כאמין, המוצר החדש טרם זכה לאישור הן של הFDA והן של משרד הבריאות הישראלי.

קורונה fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד