י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

לוחמי מג"ב הרסו את המאחז שהוקם לזכר הנרצח

לוחמי משמר הגבול הגיעו היום למאחז 'מעלה שי' שהוקם לזכרו של הרב שי אוחיון הי"ד שנהרג אתמול בפיגוע הדקירה בפתח תקווה והרסו את המבנים שהוקמו במקום • נער גבעות שלטענת המשטרה סירב להתפנות נעצר. לוחם מג"ב נפצע באורח קל

לוחמי מג"ב הרסו את המאחז שהוקם לזכר הנרצח
פינוי המאחז צילום: דוברות המשטרה

לאחר הפיגוע הרצחני בו נהרג אמש (רביעי) הרב שי אוחיון הי"ד, הלילה, עשרות מתיישבים הגיעו לאזור הכפר הפלסטיני סינג'ל בבנימין והקימו מאחז בלתי חוקי. המאחז נקרא על ידי המתישבים 'מעלה שי' על שמו של הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע. במאחז הוקמו מספר מבנים ארעיים שיועדו למגורים.

היום (חמישי) אחר הצהריים הגיעו כוחות גדולים של משמר הגבול והחלו בהרס המאחז החדש. חלק מהנערים ששהו במקום תצברו על המבנים והורדו בכוח על ידי השוטרים. חלקם טענו כי לוחמי משמר הגבול פעלו נגדם באלימות קשה.

בפורום 'בוחרים בחיים' - משפחות שכולות ונפגעי טרור, קראו לראש נתניהו שלא לפנות את נקודת ההתיישבות החדשה בבנימין על שמו של שי אוחיון הי"ד שנרצח אתמול בפ"ת בפיגוע הדקירה. בפורום קראו לנתניהו לפעול להריסת בית המחבל ולא להורס את היישוב.

"אנו קוראים לרה"מ נתניהו לפעול ביד קשה נגד הטרור ולפעול לפי תקנה 119 המקנה סמכות להרוס את בית המחבל עוד הלילה. אנו מחזקים את המתיישבים בבנימין אשר הקימו הלילה יישוב חדש לזכרו של שי הי"ד וקוראים לרה"מ לאפשר את ההתיישבות במקום ולא ח"ו לפנות את המקום. המחבלים צריכים להבין שהטרור יגבה מהם מחיר גבוה יותר, של בנית ארץ ישראל." מסרו בפורום.

מהמשטרה נמסר כי לפני זמן קצר כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל והמנהל האזרחי סיימו לפנות שבעה מבנים לא חוקיים שהוקמו בסמוך לכפרים סינג'ל ואבו עבוויין. לטענת המשטרה, במהלך הפעילות מתיישבים ונערי גבעות התנגדו לפינוי והתבצרו, הכוחות ביצעו פינוי פיזי של המתבצרים. במהלך הפינוי נעצר חשוד אשר חזר מספר פעמים לאחר שפינו אותו ותקף את השוטרים. כמו כן, לוחם מג"ב נפצע באורח קל כתוצאה מאלימות פיזית שהופעלה ממספר מתפרעים וטופל במקום על ידי חובש.

בבית העלמין 'סגולה' בפתח תקווה,נטמן הלילההרב שי אוחיון הי"ד. קהל רב של חברים, ידידים ובני משפחה הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה. היישר מארה"ב הספיד המשפיע הגאון רבי מנחם אברהם ביטון נשיא המוסדות בכפר סבא שספד בשידור דרך הטלפון.

 

פיגוע פתח תקווה פינוי מאחזים משמר הגבול נוער גבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד