י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תם עידן הפרייארים"

בעיצומה של המגיפה: עובדי המעבדות ישבתו החל ממחר

בשיא התפרצותו של הנגיף בישראל: עובדי המעבדות הכריזו כי החל ממחר יפתחו בשביתה • המשא ומתן שנמשך זה כ-5 שנים בין העובדים למשרד האוצר הגיע שוב ושוב לפיצוץ, וכעת דורשים העובדים שינוי אמיתי ביחס אליהם • "אין לנו ברירה אחרת. כל השנים היינו שקופים. לנו לא מחאתם כפיים"

בעיצומה של המגיפה: עובדי המעבדות ישבתו החל ממחר
מעבדה בבית החולים רמב''ם בחיפה צילום: Yossi Aloni/Flash90

בעקבות פיצוץ נוסף במשא ומתן בין משרד האוצר לבין עובדי המעבדות, החל ממחר ובעיצומה של מגיפת הקורונה, ישבתו עובדי המעבדות בישראל.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות כתבה כי היא "מתנצלת בשם 2,000 עובדי המעבדות הרפואיות הציבוריות בישראל על אי הנוחות שתיגרם לכם מחר, עם פרוץ השביתה של המעבדות בבתי החולים ובקופות".

"לצערי", היא הוסיפה, "למרות מגפת הקורונה, ממשלת ישראל מזלזלת בנו ומתעלמת מאיתנו, עובדי המעבדות, למרות האחריות הכבדה שעל כתפנו, ולמרות שאנו מסכנים את חיינו יום יום בעבודה. אנחנו נמצאים במו"מ עם האוצר כבר 5 שנים. תנאי העבודה והשכר שלנו מהעלובים במדינת ישראל. אנחנו מתביישים".

העובדים מלינים עוד כי "כשפרצה מגפת הקורונה, והתברר לכולם עד כמה חשוב פענוח בדיקות המעבדה הנחנו בטעות שממשלת ישראל תתעורר. להפתעתנו המרה, הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת, במקום להשקיע בפיתוח ובשיפור המעבדות הציבוריות ובעובדים המסורים, שמזה שנים מרוויחים שכר עבדים, היא בזזה את הקופה הציבורית וחתמה על הסכמים סודיים, נסתרים מהעין, עם יזמים פרטים, כדי להתחרות במעבדות הציבוריות, בתנאים לא אפשריים".

לטענתם, "אנחנו בימים אלו לא מצליחים לגייס עובדים צעירים למעבדות בבתי החולים ובקופות. מסתבר שתם עידן הפראיירים".

בנוסף, "אנשים מעדיפים לעבוד במעבדות פרטיות, ולהרוויח פי 2, 3 ואפילו פי 4, מאשר לעבוד במערך הציבורי המשפיל. השביתה שלנו מחר היא כדי לעצור את ריסוק המערך המעבדתי הציבורי בישראל".

לפיכך מכריזים העובדים כי "אין לנו ברירה אחרת. כל השנים היינו שקופים. לנו לא מחאתם כפיים. אותנו שכחתם. אנו מקווים לשנות את זה. 2,000 משפחות בישראל מקוות שתהיו איתנו במאבק הזה ואנו זקוקים לתמיכתכם".

מעבדה שביתה משרד האוצר משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד