י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אירוע מטריד

המועמד לנשיאות ארה"ב גינה את ההצתה בבית חב"ד

שריפת הענק שפרצה בבית חב"ד באוניברסיטת דלוור גררה נזקים חמורים שנאמדו בסכומים של מאות אלפי דולרים • ג'ו ביידן המתמודד על הנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית גינה את מה שנראה כהצתה מכוונת

המועמד לנשיאות ארה"ב גינה את ההצתה בבית חב"ד
שריפה בבית חב"ד במדינת דלאוור צילום: באדיבות המצלם

המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן גינה את ההצתה של מרכז חב"ד באוניברסיטת דלוור.

"האירוע מטריד עמוקות, אנו זקוקים לחקירה מלאה ומהירה של מה שקרה ביום שלישי בערב. עם אנטישמיות במגמת עלייה ברחבי המדינה, לכולנו מוטלת חובה מוסרית להשמיע את הדברים ולא לתת לשנאה שום מקום בטוח".

השריפה שפרצה ביום שלישי בערב, הביאה לנזקים שנאמדו בסכום של $ 150,000 - 200,000 $, כיבוי השריפה דרש 45 כבאים, כולל מתחנות כיבוי שכנות, בכדי להביא את השריפה לשליטה, כך על פי דיווחי התקשורת המקומית.

בהודעה שפרסם ג'רי קליפטון, ראש עיריית ניוארק - דלאוור, נאמר. "קורע לב לגלות כי השריפה במרכז חב"ד אירעה בכוונה, זהו מעשה מחליא של עוינות המאיים על ביטחונם של השכונות באזור והסביבה שלנו. המחשבות שלי עם הקהילה היהודית ולאלה שנפגעות מהטרגדיה הזו".

השריפת בדלאוור מגיעה שבוע בלבד לאחר שמרכז חב"ד אחר, בפורטלנד - אורגון, עלה באש פעמיים, אם כי הגורם לאירועים אלה עדיין לא ידוע.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חוקרי כיבוי אש בודקים מי הצית את השריפה בבית חב"ד במדינת דלאוור ביום שלישי, מעט אחרי השעה 11 בלילה. מחקירה ראשונית עולה, כי מישהו הצית את השריפה במכוון, השריפה גרמה נזק רב למבנה.

כוחות כיבוי בדלאוור קבעו כי הלהבות פרצו כתוצאה מהמצב מכוונת, ונפתחה חקירה פלילית.

בית חב"ד בדלאוור נשרף בלילה שבין שלישי לרביעי, בגוש 200 של שדרת קולג' הדרומי בו שוכן מרכז חב"ד, כוחות כיבוי הגיעו למקום והבחינו בלהבות מתוך המבנה, הם הצליחו להביא את השריפה תחת שליטה, לא דווח על נפגעים. אך המקום יצא מכלל שימוש.

הצתה בית חבד ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד