כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עושים טעות גדולה

הרב הראשי נגד הרבנים שמביעים תמיכה במועמדים

"טעות גדולה מאוד של רבנים אמריקאים להתערב ולתמוך במועמדים פוליטיים". כך אומר רבה הראשי של בריטניה הגר"י סאקס בעקבות רבנים שהביעו תמיכה פומבית במועמדים לנשיאות ארצות הברית

הרב הראשי נגד הרבנים שמביעים תמיכה במועמדים
הרב הראשי יונתן סאקס צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של בריטניה לשעבר, הרב יונתן סאקס אומר כי מעולם לא גיבה מנהיג פוליטי במהלך כהונתו. לדבריו, רבני אמריקה מבצעים "טעות גדולה מאוד בכך שהם תומכים במועמדים פוליטיים".

בראיון לאתר JTA אמר הרב סאקס כי הוא תמיד נמנע מלהראות זיקה למועמד מסוים.

במהלך כהונתו כרב ראשי בין השנים 1991-2013, הוא מעולם לא תמך באף מנהיג פוליטי ולא איפשר לרבנים לתמוך במפלגה פוליטית, כך לטענתו.

"אני יכול לראות שזה לא המקרה באמריקה. ואני חושש שיהדות אמריקה עושה טעות גדולה, גדולה, גדולה", אמר הרב סאקס. "זה לא דבר קטן, זה דבר מאוד מאוד גדול".

דבריו של הרב סאקס הגיעו בעקבות שאלה שנשאל ראש הישיבה הגאון הרב שמואל קמנצקי מארה"ב, שקרא לאחרונה ליהודים להצביע לנשיא המכהן דונלד טראמפ בנובמבר הקרוב והסביר כי "הוא עשה עבודה טובה, זה הכרת הטוב".

בנוסף, בכנס הלאומי הרפובליקני בסוף השבוע האחרון בירך רב אורתודוקסי נוסף, אריה ספארו, את טראמפ ואת הקמפיין של הנשיא.

באופן דומה, בוועידה הלאומית הדמוקרטית, הרב מייקל בילס מדלאוור הופיע בסרטון תמיכה במועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, הרב הגדיר את המועמד כ"מענטש".

"אתה מערבב דת ופוליטיקה, אתה מקבל פוליטיקה איומה ודת גרועה עוד יותר", אמר הרב סאקס והוסיף: "אני חושש שאין לי אפילו שמץ של אהדה לכל מי שכרב אומר לאנשים איך להצביע".

הרב יונתן סאקס בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד