י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חוששים מקריסה

בעלי עסקים בביתר עילית לנתניהו: "לא נקיים את ההגבלות"

כחודש וחצי לאחר הסרת הסגר שהוטל על העיר ומחשש להגבלות חדשות - פנו היום קבוצת בעלי עסקים מביתר לראש הממשלה בדרישה שלא להטיל הגבלות על העיר במסגרת תכנית ה'רמזור' של פרופסור גמזו • בעלי העסקים מאיימים: "מודיעים בזאת כי לא נוכל לקבל וליישם הגבלות שיפגעו בעסקים ללא פיצוי ברור, מוגדר ומוסכם"

בעלי עסקים בביתר עילית  לנתניהו: "לא נקיים את ההגבלות"
מפגינים בשערי ביתר עילית, בגל הקודם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות החשש מתכנית ה'רמזור' של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, שעלולה להביא הגבלות על העיר בעקבות מצב התחלואה, פנו היום (ראשון) קבוצת בעלי עסקים בביתר עילית במכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר ישראל כץ, בדרישה שלא להטיל הגבלות על בתי העסק בעיר מחשש לקריסתם הסופית. זאת, לאחר שרק לפני כחודש וחצי, לאחר הפגנות סוערות, הוסר הסגר שהוטל על העיר למשך מספר ימים.

העתק של המכתב נשלח גם לראשי הסיעות החרדיות השר אריה דרעי, השר הרב יעקב ליצמן וחה"כ משה גפני.

"אמש התבשרנו באמצעות הדשבורד של משרד הבריאות שהעיר ביתר עילית שוב הוגדרה כעיר 'אדומה'", כותב יו"ר הפורום לעסקים בעיר ביתר עילית, "ולאור זאת שהיום ה-30/08/20 קבינט הקורונה אמור לאשר את תוכנית ה'רמזור' של פרוייקט 'מגן ישראל', אנו - פורום העסקים של העיר ביתר עילית מודיעים בזאת כי לא נוכל לקבל וליישם הגבלות שיפגעו בעסקים ללא פיצוי ברור, מוגדר ומוסכם.

לטענת בעלי העסקים, העיר ביתר עילית הייתה בחודש אפריל במקום השני בארץ ברמת האבטלה ומצבה  הסוציואקונומי הינו מהנמוכים בארץ. במכתב נטען כי העסקים בעיר נפגעו קשות עד כדי סגירתם, לאחר שלא עמדו בפגיעה שנגרמה מהסגר בחודש אפריל. "העיר ביתר עילית נחשבת כעיר צעירה, כך שמתוך 60,000 תושבים מתגוררים בה כ- 200 מבוגרים בלבד, ולכן היא אינה מכבידה על מערכת הבריאות כלל", נאמר במכתב. בעלי העסקים בעיר טוענים כי נכון לתאריך 24/8 העיר הייתה עם 0 מאושפזים בבתי החולים ובודדים אושפזו בבתי החולים מתחילת התחלואה.

עוד נטען, כי "האמון של תושבי העיר ברשויות נמצא בשפל של כל הזמנים, מעין סיר לחץ העומד לפני פיצוץ, שוני ההגבלות בבתי הכנסת להבדיל ממסעדות, אירועי תרבות והפגנות, החלטות על סגר או הגבלות לפי קריטריונים לא הגיוניים אשר מגדירים מראש את הערים החרדיות כאדומות, ועוד".

"אנו סוברים כי עיר צעירה שאינה מכבידה על מערכת הבריאות ומצבה הסוציואקונומי נמוך מאוד, אינה צריכה להיות מוגבלת כלל בכל הקשור לפרנסת התושבים, עסקים חנויות וכו', אך אם הממשלה חושבת אחרת ומתכננת להגביל את כמות הנכנסים לעסקים משאר אזורי הארץ או לסגור עסקים, עליה לקחת אחריות לגורל התושבים והעסקים וליצור מנגנון פיצוי הולם שיתמקד במספר נקודות.

בעלי העסקים מפרטים את הנקודות אותן הם דורשים לקבל במצב בו יוטלו הגבלות על העיר: חישוב אובדן הכנסות לעניין פיצוי לפי התאריך העברי אשתקד, מתן פיצוי מלא על אובדן הכנסות החל מ- 20% ירידה במחזור, ולבחון זאת ברמה חודשית או לפי תקופה (תקופת החגים וכו'), מתן פיצוי על מלאי עודף שנותר כתוצאה מהירידה במכירות אשר פגע בתזרים העסק, פטור מארנונה והשתתפות בשכ"ד והוצאות קבועות בכל תקופה בה עסק יהיה סגור או לחילופין פיצוי חלקי במידה והעסק נפגע בשל הגבלות מחמירות.

"ללא מנגנון פיצוי שיוסכם על פורום העסקים, כלל העסקים בעיר ביתר עילית לא יוכלו לקבל וליישם את החלטות הממשלה וזאת מחשש לקריסתם הכלכלי", חותמים בעלי העסקים את מכתבם.

 

 

בעלי עסקים ביתר עילית קורונה הגבלות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד