י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שני חסידים נעצרו • צפו

איבוד שליטה בטיסות לאומן: "חיילים נותנים לנו מכות רצח, גם לילדים"

חסידי ברסלב שניסו להערים על הרשויות ולהגיע לאוקראינה בטיסת קונקשן דרך צרפת, עוכבו במשך יומיים בשדה התעופה במדינה. הבוקר, כשהתחפשו לתיירים מקומיים הם הצליחו להתפלח ולצאת לכיוון אוקראינה, אך שם ציפתה להם מהמורה קשה אף יותר • צפו בתיעוד הסוער

איבוד שליטה בטיסות לאומן: "חיילים נותנים לנו מכות רצח, גם לילדים"
תיעוד מהמטוס באוקראינה צילום: צילום מסך

בעקבות האיסור על כניסת ישראלים לאוקראינה, יצאו קבוצה של כ-30 חסידי ברסלב לאומן בטיסת קונקשן דרך צרפת. במשך כיומיים הם עוכבו בשדה התעופה בצרפת בהוראת השלטונות האוקראינים, ורק היום בבוקר לאחר שהתחפשו לתיירים מקומיים הם הורשו לצאת לכיוון אוקראינה.

עם נחיתת המטוס באוקראינה, כל נוסע שזוהה כיהודי לפי תמונת הדרכון, לא הורשה לרדת מהמטוס למשך שעות ארוכות.

לפני כחצי שעה דווח על חיילים אוקראינים שהגיעו למטוס ועושים בהם כרצונם. אלימות וקללות וגם על ילדים קטנים, היהודים ניסו לצלם אך הפלאפונים נלקחו מהם. 

טרם לקיחת הפלאפונים שלח אחד הנוסעים הקלטה בה הוא צועק "הם נותנים לנו מכות רצח, גם לילדים קטנים. אנחנו מרגישים בסכנת חיים ממש. תעזרו לנו".

חרדי שנפצע מאלימות החיילים. צילום: ברסלב סטטוס

במהלך העימותים עם החיילים נפצעו מספר חסידים. אחד הנוסעים מדווח כי שניים מהם נעצרו. לעת עתה נותק הקשר עם הקבוצה הנצורה במטוס.

אחד הנוסעים שדיבר עם 'בחדרי חרדים' סיפר כי "יש פה יותר משלושים אנשים, בהם גם ילדים קטנים ואשה בהריון מתקדם. הם לא נותנים לנו אוכל ומים, יש פה חסידים שקיבלו מכות רצח ואחרים שנעצרו רק בגלל שהעזו לצלם את החיילים מרביצים. הקטע הוא שגם החיילים לא יודעים מה לעשות איתנו. זה שיח חרשים".

נוסע אחר אמר שזה "מצב הזוי ששלחו חבורה של חיילים שטופי אנטישמיות להרביץ ליהודים כאוות נפשם ואף אחד לא יכול לעצור אותם. יש פה אברכים זבי דם ואחרים שנעצרו ללא עוול בכפם. איך אפשר להמשיך ככה?".

כזכור, בלשכת ראש הממשלה הודיעו אמש (מוצ"ש) כי בתיאום עם שר הבריאות אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' גמזו, מינה ראש הממשלה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה. בצוות חברים שר החוץ אשכנזי, שר הפנים דרעי ושר המדע יזהר שי.

במקביל, מי שמתייצב לצד החסידים הוא לא אחר מאשר חבר הכנסת אחמד טיבי שתוקף הערב את ראש הממשלה בכל הטיפול בטיסות חסידי ברסלב לאומן ואומר, "הטלפון של נתניהו לנשיא אוקראינה לעצור את החסידים מלהגיע לאומן בראש השנה ואחר כך לספר להם שהוא מחפש פתרונות, זה גם שקר כפול וזו גם פגיעה בחופש הדת".

לדברי חבר הכנסת טיבי "אפשר למצוא פתרון, המחשבה מראש תוך שמירה על ההוראות ובלי לפגוע כך באלפי אנשים. אנחנו נגד התקהלויות מבלי לשמור על מרחק; חתונות והתקהלויות שונות, אבל היה צריך לחשוב בצורה אחרת מבלי לשקר לאנשים".

קורונה אומן חסידות ברסלב אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד