י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אירוע חמור

מטופל דרש להשתחרר לביתו ותקף באלימות רופא בבית החולים 'לגליל'

מטופל כבן 50 נעצר היום לאחר שבשעות הבוקר תקף רופא בבית החולים 'לגליל' בנהריה • הוא הובא לתחנת המשטרה ומחר יוחלט אם להאריך את מעצרו • מנהל בית החולים: לא ייתכן שהצוות הרפואי ימשיך להיות שק החבטות של המטופלים. אנו סומכים על המשטרה שתדע למצות את הדין עם התוקף"

מטופל דרש להשתחרר לביתו ותקף באלימות רופא בבית החולים 'לגליל'
רופאים בבית החולים / אילוסטרציה צילום: נתי שוחט פלאש90

מטופל המאושפז בבית החולים 'לגליל' בנהריה, תקף הבוקר (ראשון) באלימות קשה את אחד הרופאים, לאחר שדרש להשתחרר לביתו. בבית החולים מגדירים את האירוע כמקרה חמור. לאחר שהרופא הגיש תלונה במשטרה, התוקף נעצר.

האירוע החל כאשר החשוד, תושב נהריה בשנות ה-50 לחייו, התפרץ לעבר כמה מעובדי המחלקה וביניהם עובדת סוציאלית והאח האחראי, תוך שהוא מקלל אותם ודורש מהם לשחררו לביתו.
בעקבות הצעקות יצא מחדרו אחד הרופאים, תושב הכפר מע'אר בשנות ה-30 לחייו. הגבר המאושפז, שהבחין בו, התקרב אל הרופא, הצמיד אליו את מצחו, איים עליו והיכה אותו בפניו.

צוות הביטחון של המרכז הרפואי שהגיע במהירות למקום, השתלט על התוקף ומנע פגיעות נוספות באנשי צוות. הרופא המותקף הגיש תלונה במשטרה והחשוד עוכב לחקירה בנקודת המשטרה שבמרכז הרפואי.

לאחר המקרה החמור, סיפר הרופא הנסער: "התוקף התנפל עלי, כי פשוט נתקל בי, והוציא עלי את כל האגרסיות שלו. באותה מידה, הוא היה יכול לתקוף אדם אחר. זו תחושה קשה מאוד. הכאבים הפיזיים עברו, אבל הצלקת הנפשית נשארה. לא ייתכן שדווקא הצוות המטפל, שעושה עבודת קודש, יזכה ליחס כזה".

בבית החולים 'לגליל' מציינים כי רק לאחרונה אירע מקרה חמור במרכז הרפואי, כאשר אשה שבן משפחתה מת ביחידה לטיפול נמרץ, היכתה חמישה עובדים וגרמה נזק לרכוש. בעקבות אותו מקרה נערכה הפגנה במרכז הרפואי, בהשתתפות עשרות עובדים ובתיאום בין הוועדים השונים, ועד הרופאים, ועד האחים והאחיות וועד עובדי מינהל ומשק. באותה הפגנה נישאו דברים ע"י יושבי ראש הוועדים, יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, ומנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום.

בעקבות המקרה האחרון, אמר מנהל המרכז הרפואי פרופ' מסעד ברהום: "מדובר במקרה חמור מאוד. הצוות המטפל עושה עבודת קודש 24/7 ולא ייתכן שהוא ימשיך להיות שק החבטות של המטופלים. אנו סומכים על המשטרה שתדע למצות את הדין עם התוקף".

מהמשטרה נמסר כי הבוקר עצרה תושב נהריה בחשד שתקף את הרופא במרכז הרפואי הגליל המערבי בנהריה. "המשטרה פתחה בחקירה הבוקר עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר תקיפת רופא במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה על ידי מטופל בבית החולים, תושב העיר בן 56", נאמר בהודעת המשטרה.

שוטרי תחנת נהריה עצרו הבוקר את החשוד לחקירה בתחנת המשטרה ובהתאם לממצאיה, תבחן לבקש מחר את הארכת מעצרו בבית משפט השלום קריות.

המרכז הרפואי לגליל תקיפת רופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד