י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התפללו לרפואתו

בן שלוש במצב קשה לאחר שטבע בבריכה

פעוט בן שלוש מאושפז כשהוא מעורפל הכרה לאחר שטבע בבריכה פרטית בביתו. משפחתו מבקשת מהציבור להעתיר לרפואת נריה בן עדי לרפו"ש

בן שלוש במצב קשה לאחר שטבע בבריכה
ילדה משחקת צילום: pixabay

ילד כבן 3 טבע היום (ראשון) בבריכה פרטית בביתו שבפרדס חנה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום גילו את הילד כשהוא מעורפל הכרה במצב קשה. הוא פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה. בני משפחתו של ילד קראו הערב לציבור להתפלל ולקרוא לרפואתו: נריה בן עדי לרפואה שלימה.

"כשהגענו למקום הובילו אותנו לחצר הבית בסמוך לבריכה ראינו שמעניקים טיפול רפואי ראשוני בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א", סיפר חובש רפואת חירום במד"א משה לוי, סיפר: הפעוט היה בהכרה מעורפלת וביצענו בדיקות רפואיות, הוא סבל ממצוקה נשימתית, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב."

שמעון משולם חובש באיחוד הצלה הוסיף: "בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ הענקנו סיוע ראשוני לילד כבן 3 שלדברי בני משפחתו טבע בבריכה שהוצבה בחצר מבנה מגורים. לאחר הסיוע הראשוני הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו בשלב זה מוגדר קשה".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2015 טבעו למוות 112 ילדים. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות 8 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון מסרה: "במיוחד בימים אלו, כשכולם חרדים מהקורונה, חשוב לזכור שמגפת תאונות הילדים מסוכנת הרבה יותר לילדים. אנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - באחריותנו למנוע את האסון הבא. טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים. היא מתרחשת במהירות ובדממה, ברגע שאנחנו לא שמים לב".

"בסביבת מים משגיחים על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. אם יש יותר ממבוגר אחד, קובעים בכל רגע נתון מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים. בריכות ביתיות גדולות יש לגדר ולקבוע שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. בריכות קטנות יותר יש לרוקן מיד בתום השימוש", הוסיפה סילבינגר.

טביעה בריכה ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד