י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החקירה העלתה

המשטרה קבעה: תקיפת הח"כ לשעבר - אירוע לאומני

חודשיים וחצי לאחר שחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק הותקף בשכונת ואדי ג'וז בירושלים, קבעה המשטרה באופן סופי כי האירוע התרחש על רקע לאומני • גליק: "ברור לכל בר דעת שהלינץ' שחוויתי לא היה על רקע ויכוח על מקום חניה"

המשטרה קבעה: תקיפת הח"כ לשעבר - אירוע לאומני
גליק מפונה לבית החולים צילום: סולימאן מסוודה כאן 11

בתום חקירה ממושכת, משטרת ירושלים קבעה כי תקיפתו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק בשכונת ואדי ג'וז בירושלים על ידי מספר צעירים בני מיעוטים לפני כחודשיים וחצי - התרחשה על רקע לאומני. בעקבות כך, גליק הוכר בפעם השנייה כנפגע פעולות איבה.

כזכור, חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, הגיע לפני כשבועיים לשכונת ואדי ג'וז לניחום אבלים בבית משפחתו של איאד אל-חלאק, הצעיר הערבי שנהרג בשוגג מירי שוטרי מג"ב בירושלים, לאחר שחשדו בטעות כי הוא חמוש. בשעה שגליק עשה את דרכו אל מחוץ לבית, הגיחו לפתע מספר צעירים תושבי השכונה ותקפו אותו. גליק, שנחבל בכל חלקי גופו פונה ע"י מד"א במצב קל לבית החולים שערי צדק בעיר.

חלק מהתוקפים נתפסו, וכנגד שלושה מתוכם הוגשו כתבי אישום. על אחד מהנאשמים הושת בהסדר טיעון עונש מאסר בפועל של חמישה חודשים, וכן תשלום פיצויים לגליק על סך 4,000 ש"ח.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע לגליק כנפגע עבירה מסר: "מדובר באירוע שוודאי נעשה בשל היותו של יהודה יהודי. ההתקפה היתה כלפי יהודים. אנחנו חושבים שהיה צריך לנהוג בחומרת דין יתרה כלפי המפגעים, אולם לצערנו הוחלט להגיש את התביעה ללא הסעיף הגזעני בחוק וכן ההסדר טיעון כנגד אחד הנאשמים נעשה שלא בידיעתנו. נפעל בכלים שיש לנו כדי שלפחות בסעיפי האישום שהואשמו התוקפים יעשה הדין בחומרה כמה שיותר".

"ברור לכל בר דעת שהלינץ' שחוויתי לא היה על רקע ויכוח על מקום חניה", אמר הערב יהודה גליק. "אני מודה למשטרה על האישור שמדובר בפיגוע לכל דבר ועניין, ומבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא החובה על משטרת ישראל ליצור הרתעה אפקטיבית כדי שיהודי לא יפחד ללכת ברחוב בכל מקום בארץ ועל אחת כמה וכמה בירושלים בירתנו. תודה לארגון חננו על הליווי האישי האינטנסיבי מהרגע הראשון. בע"ה אמשיך לפעול ללא מורא למען שלום ירושלים והפיכתה למרכז העולמי לתורה, תפילה ושלום", הוא מוסיף.

יהודה גליק פיגוע לאומני חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד