י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ביום הולדתו ה-66

למרות האיסור: כמאה אלף הפגינו נגד הנשיא הרודן

ההפגנות נמשכו בבלארוס גם ביום הולדתו ה-66 של הנשיא הרודן. הנשיא כינה את המפגינים: "אתם חולדות". המפגינים השיבו לו: "יום הולדת לחולדה"

למרות האיסור: כמאה אלף הפגינו נגד הנשיא הרודן
הפגנה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מתנגדיו של הרודן האחרון של אירופה אלכסנדר לוקשנקו, התעלמו אתמול (ראשון) מהאיסור המשטרתי לקיים עצרת אנטי-ממשלתית ביום הולדתו של הרודן. כ-125 איש נעצרו לאחר שניסו להצטרף למחאה במינסק.

במשטרת בלארוס עיכבו ביום ראשון כ-125 מפגינים שהתאספו במרכז מינסק בהפגנה בלתי חוקית נגד הנשיא אלכסנדר לוקשנקו. כך נמסר ממשרד הפנים.

מקורות באופוזיציה העריכו כי כ-100,000 מפגינים צעדו דרך בירת בלארוס, רבים מהמשתתפים נשאו כרזות שלעגו ללוקשנקו, שמלאו לו 66 ביום ראשון.

המשתתפים קראו סיסמאות נגד לוקשנקו, "יום הולדת שמח, חולדה" וקראו למעצרו של לוקשנקו.

לוקשנקו מצליח לשרוד בינתיים, וזאת לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין - דיקטטור לכשעצמו, בירך את לוקשנקו בשיחת טלפון לרגל יום ההולדת, במה שניתן היה לראות סימן תמיכה במנהיג בלארוס. מהקרמלין נמסר כי שני הנשיאים סיכמו כי לוקשנקו יבקר במוסקבה "בשבועות הקרובים".

משרד הפנים במדינה הזהיר את האזרחים לבל ישתתפו בעצרת הבלתי חוקית. לוקשנקו, ששולט בבלארוס מאז 1994, טען לאחרונה כי זכה בניצחון מוחץ בהצבעה לנשיאות המדינה. אך האופוזיציה טוענת כי הבחירות זויפו.

אלכסנדר לוקשנקו בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד