י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"צאתכם לשלום"

הטיסה ההיסטורית לאבו דאבי יצאה לדרך

משק כנפי ההיסטוריה: המשלחת הישראלית והמשלחת האמריקנית המריאה לטיסה המסחרית הראשונה לאבו דאבי • בנחיתתם יתקיים טקס קבלת פנים קצר, ומיד לאחר מכן יישבו הצדדים לשיחות עבודה על מנת להסדיר את הנושאים הטכניים שבהסכם

הטיסה ההיסטורית לאבו דאבי יצאה לדרך
הכרוז המודיע על הטיסה צילום: משרד החוץ

הסכם השלום: לאחר ההודעה הדרמטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ נתניהו בדבר כינון ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות הבוקר יצאה הטיסה המסחרית הראשונה.

הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאיחוד האמירויות, טיסת אל על 971 לאבו דאבי, המריאה הבוקר (שני) מנמל התעופה בן גוריון. על הטיסה נמצאים המשלחת הישראלית והאמריקנית המגיעות לאמירויות לשיחות הנורמליזציה.

בראש המשלחת הישראלית המקצועית עומד היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. ובראש המשלחת האמריקנית עומדים היועץ המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן.

על פי הצפוי, את פני המשלחות הישראלית והאמריקנית שעל המטוס צפוי לקבל עם הנחיתה באבו דאבי השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אנוואר גראגש.

מיד בנחיתתם יתקיים טקס קבלת פנים קצר בירידה מהמטוס. ולאחר מכן יתקיימו פגישות עבודה רצופות בין הצדדים בכדי להביא את ההסכם ההיסטורי לשטח.

המשלחות לפני ההמראה\\צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

קושנר, שהוביל ורקם את ההסכם יחד עם נשיא ארה"ב טראמפ אמר לפני ההמראה לאבו דאבי: "העתיד לא חייב להיות מוכתב על ידי העבר, אני מאמין ששלום ושגשוג אפשריים".

דברי ראש המשלחת הישראלית לאבו-דאבי היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, עם המראת המשלחת לשיחות לקראת כינון הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות:

"אני נרגש וגאה לעמוד בראש המשלחת הישראלית לשיחות באבו-דאבי. אנו יוצאים היום לשיחות, בהמשך להכרזת שלושת המנהיגים, הנשיא דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונסיך הכתר שייח׳ מוחמד בן זאיד, על כינון יחסי שלום. היעד שלנו הוא להשיג תוכנית עבודה משותפת לקידום היחסים במגוון רחב מאוד של תחומים. תיירות, תעופה, חדשנות, מדע, טכנולוגיה, בריאות, כלכלה ועוד נושאים רבים אחרים. הבוקר הזה, הברכה המסורתית "צאתכם לשלום" מקבלת עבורנו משמעות מיוחדת. תודה רבה לכולם".

ג'ארד קושנר אבו דאבי ישראל טיסה הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד