ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
'שלום' בשלוש שפות

היסטוריה באבו דאבי: המטוס הישראלי נחת באיחוד האמירויות

היסטוריה התרחשה לפני זמן קצר כאשר כאשר מטוס ישראלי רשמי ובו משלחת ישראלית-אמריקנית, נחת באבו דאבי. ראש הממשלה נתניהו: "זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים"

היסטוריה באבו דאבי: המטוס הישראלי נחת באיחוד האמירויות
המטוס הישראלי נוחת באבו דאבי צילום: צילום מסך

לפני מספר דקות התרחשה היסטוריה כאשר מטוס ישראלי רשמי, הנושא את דגל המדינה, נחת על באבו-דאבי. על דופן המטוס נכתבה המילה שלום בשלוש שפות; עברית, אנגלית וערבית.

בראש המשלחת הישראלית המקצועית לאבו דאבי עומד היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. ובראש המשלחת האמריקנית עומד היועץ המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן.

מייד לאחר קבלת הפנים החמה, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת והיועץ המיוחד לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר נפגשים עם שר המדינה לענייני חוץ גרגש באבו דאבי, איחוד האמירויות.

מאיר בן שבת, קושנר והשר לענייני חוץ של איחוד האמירויות. צילום: לורינה ח'טיב משרד החוץ

המטוס הישראלי באבו דאבי. צילום: לורינה ח'טיב משרד החוץ

ראש הממשלה פרסם הודעה נרגשת לקראת הנחיתה: "‏התרגשתי לשוחח בטלפון עם המשלחת הישראלית לאבו דאבי בדרך לעשיית שלום היסטורי. אחרי מאמצים אדירים שהובלתי במשך שנים, סוף כל סוף הבאנו שלום תמורת שלום".

"זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים" כתב ראש הממשלה.

"הנה הדברים שכתבתי בספרי ״מקום תחת השמש״ לפני 25 שנה ב-1995. כבר אז האמנתי שהדרך להשיג שלום אמת עם העולם הערבי היא באמצעות טיפוח של עוצמה ולא מתוך חולשה. שלום תמורת שלום".

"זה דרש, ועדיין דורש, שינוי מהפכני בגישה הרווחת כיצד ישראל תשיג שלום. אני גאה שנאבקתי על השינוי הזה והובלתי אותו עד ליום היסטורי זה".

״קיימת אפשרות של שלום שאינו כרוך בוויתורים מסוכנים מצידה של ישראל. שלום הנשען על הרתעה ישראלית מתמדת, המבוססת על חיזוק גובר והולך של עוצמתה. אם בדור הבא יגיעו הערבים לכלל הכרה שישראל שוכנת לבטח במזרח התיכון ושהיא עתידה להישאר בו לעד, ייתכן שיתחולל מהפך פסיכולוגי בעמדתם לגבי זכות קיומה של ישראל. אני מאמין שלא לנצח יטיחו הערבים את ראשם בקיר. מדינת ישראל שבה יחיו 8 או 10 מיליון יהודים בעוד כמה עשרות שנים, תוכל ליהנות משגשוג, תנופה ועצמאות. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת.״

״תפיסה זו מנוגדת בתכלית לתפיסה אחרת הרווחת היום, הגורסת שישראל תשיג שלום רק אם ״תפייס״ את הערבים בוויתורים מרחיקי-לכת שיחלישוה ויצמצמוה. אדרבא, שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכן הוא וכאן יישאר״.

אבו דאבי ג'ארד קושנר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד