י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצטייד בסכין ויצא לרצוח

שב"כ קבע: דקירת הרב אוחיון - פיגוע לאומני

בחקירתו בשב"כ, הודה מחבל חליל עבד אלחאלק תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם, כי דקר למוות את הרב שי אוחיון הי"ד ממניע לאומני • החקירה העלתה כי המחבל הפר את רישיון העבודה שלו ושהה בארץ מספר ימים בניגוד לחוק

שב"כ קבע: דקירת הרב אוחיון - פיגוע לאומני
הרב שי אוחיון הי"ד צילום: פלאש90 / באדיבות המצלם

פחות משבוע לאחר אירוע הדקירה בו נרצח הרב שי אוחיון הי"ד בצומת סגולה בפתח תקווה, קבע היום (שני) שירות הביטחון הכללי באופן סופי כי מדובר בפיגוע על רקע אומני, וכי המחבל הגיע בכוונה תחילה לדקור ולהרוג אדם יהודי. זאת בתום חקירתו בו הודה המחבל במעשה ואף שחזר אותו בפני חוקרי השב"כ.

חקירת הפיגוע העלתה כי המפגע חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, בן 46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם, החזיק בהיתר עבודה בישראל ולפיו הוא רשאי לעבוד בארץ ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי יהודה ושומרון. על פי חקירת השב"כ, המפגע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים עד למועד הפיגוע.

משירות הביטחון הכללי נמסר כי "בחקירה משולבת של השב"כ ומשטרת ישראל, עלה כי המפגע הצטייד בסכין וביצע את הפיגוע ממניע לאומני. כמו כן במהלך חקירתו שיחזר את מעשיו".

הרב אוחיון, בן 39 תושב שכונת כפר אברהם בפתח תקווה, הותיר אחריו את אשתו וארבעה ילדים. בלילה שלאחר הפיגוע פשטו לוחמי צה"ל על הכפר רוג'יב באזור העיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית 'שומרון', ומיפו את  ביתו של המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדקירה. מצה"ל נמסר כי המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

כפי שדווח אתמול, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הודיע אתמול (מוצ"ש) למשפחתו של הרב שי אוחיון הי"ד המתגוררת בעיר, על תכניתו לקרוא משעול על שמו באזור הפיגוע, ועל הקמת אנדרטה לזכרו בעיר. הרב אוחיון, נרצח כזכור ביום רביעי שעבר בעת שצעד בצומת סגולה בעיר, אז זינק עליו מחבל שדקר אותו ופצע אותו פצעים אנושים. הוא פונה לבית החולים אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בנוסף להצהרה כי יקרא רחוב של שמו של הרב אוחיון, הודיע ראש העיר כי יקיים בהקדם פגישה עם צמרת המשטרה והביטחון בעיר, בה יעלה את הצורך להשיב את תחושת הביטחון בקרב תושבי שכונת כפר אברהם הסמוכה לאזור הפיגוע.

פיגוע הרב שי אוחיון הי"ד מחבל חקירת שב''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד