ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אכיפה בררנית בבלפור • צפו

החרדי ופעיל השמאל שוחחו; את מי עיכבו השוטרים? צפו

בזמן שאלפי מפגינים מוחים מול מעון ראש הממשלה, רבים מהם ללא מסכות - שוטרים שאבטחו את ההפגנה במוצאי השבת האחרונה עיכבו ואף ביקשו לקנוס דווקא אדם חרדי שתועד משוחח עם פעיל השמאל אייבי בנימין כששניהם ללא מסכה • חיים, החרדי שעוכב ע"י המשטרה: "זו חוויה משפילה"

החרדי ופעיל השמאל שוחחו; את מי עיכבו השוטרים? צפו
החרדי מעוכב על ידי השוטרים צילום: 'באזזנט'

כמידי שבוע, במוצאי השבת האחרונה, הגיעו אלפי מפגינים סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור. בשולי ההפגנה, עמדו ושוחחו חיים, אדם חרדי שהגיע לתמוך בראש הממשלה ופעיל השמאל אייבי בנימין. בנימין שביקש לראיין את החרדי לרשתות החברתיות אותן הוא מפעיל, הוריד את המסכה, כך גם האדם החרדי.

אלא ששוטרים שאבטחו את ההפגנה, ניגשו לחרדי ועיכבו אותו בטענה כי הוא אינו עוטה מסכה, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. השוטרים ביקשו מהחרדי להזדהות במטרה לקנוס אותו, זאת למרות הסבריו כי בסך הכל הוריד את המסכה למספר דקות במטרה להתראיין.

רק לאחר שביקש לערב את מפקד תחנת מוריה ניצב משנה קובי יעקובי, החרדי שוחרר לדרכו, לא לפני שקיבל אזהרה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר כי חש השפלה, וכי מדובר באכיפה בררנית גרידא. 

"הייתי בהפגנה, כשמסביבנו מאות אנרכיסטים ללא מסכה וללא שמירת מרחק", מספר חיים, החרדי שעוכב על ידי השוטרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "מהרגע הראשון הייתי עם מסכה והורדתי אותה רק לצורך הראיון כשגם המראיין הוריד את המסכה".

"לפתע", הוא מתאר, "ניגשו אלי ארבעה שוטרים ודרשו תעודת זהות כדי לתת לי דו"ח, ניסיתי להסביר להם שהורדתי רק לצורך הראיון ושמסביב מלא אנשים ללא מסכות אבל הם היו ממוקדי מטרה. לצערי זו חוויה של השפלה ואפליה, שאך ורק בגלל שאני חובש כיפה נאלצתי לחוות אותה, עצוב שמשטרה שאמורה לשרת את כולנו שמה לה למטרה את חובשי הכיפות".

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי' חרדים': "אנו דוחים על הסף כל טענה לאכיפה בררנית, שכן משטרת ישראל אוכפת מדי
יום בכלל הארץ את התקנות לשעת חרום, ללא הבדל דן, גזע ומין וללא משוא פנים".

"באשר למקרה המוצג", אומרים במשטרה כי "לאחר בירור שנעשה בנסיבות הארוע השוטרים הסתפקו באזהרה בלבד. אנו חוזרים וקוראים לציבור הרחב לשמור בדקדקנות על הוראות משרד הבריאות ומדגישים כי לפני כל אכיפה ישנה אחריות אישית לכל אדם על עצמו ועל הסובבים אותו".

אכיפה סלקטיבית הפגנה אייבי בנימין בלפור מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד