י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השקט שב לדרום

חמאס: הגענו להסכם רגיעה עם ישראל

בתום ניסיונות ממושכים של גורמים בינלאומיים, הודיע הערב ארגון הטרור חמאס כי הגיע להבנות על הפסקת אש עם ישראל • בימים האחרונים פעל באזור השליח הקטרי לרצועה ואף נפגש עם גורמים ישראלים • כחלק מההסכם יופסקו שיגורי בלוני התבערה והרקטות וישראל מצידה תעצור את התקיפות ותפתח המעברים להכנסת סחורות לרצועת עזה

חמאס: הגענו להסכם רגיעה עם ישראל
ילדים מתאמנים בחופשה בקייטנת החמאס צילום: מתוך שידורי כאן 11

בתום שבועות ארוכים של הסלמה בגבול הדרומי, הודיע הערב (שני) ארגון הטרור חמאס כי הגיע להבנות על הפסקת אש עם ישראל, בתיווכו של השליח הקטרי. כחלק מההבנות, יופסקו שיגורי הרקטות ובלוני התבערה, וישראל מצידה תעצור את תקיפות חיל האוויר שהתרחשו בלילות האחרונים בתגובה לטרור שיצא מהרצועה. בנוסף, ייפתחו המעברים שנסגרו עם תחילתה של ההסלמה. גורמים רשמיים בישראל אישרו הערב כי אכן הושגו הבנות עם הארגון.

בהודעה שיצאה הערב מטעמם של ראשי הארגון ברצועה, נאמר כי לאחר סבב שיחות, כשהאחרון שבהם בוצע על ידי נציג החמאס והשגריר הקטרי מוחמד אל-עמדי, הושגה הבנה, לדבריהם, "כדי להכיל את ההסלמה ולהפסיק את התוקפנות הציונית". יש לציין, כי בימים האחרונים פעל השליח הקטרי להשיג רגיעה בין הצדדים, ואף ביקר בתל אביב שם נפגש עם גורמים ישראליים.

כזכור, לפני כשבוע הודיע ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה, כי החליט להטיל עוצר מלא בכל רחבי הרצועה לאחר שלראשונה התגלו אזרחים פלסטינים הנושאים את נגיף הקורונה מחוץ למתחמי הבידוד שהקצה הארגון לטובת השבים מחו"ל.

עד להצהרה ביום שני שעבר, רצועת עזה הייתה, לפחות על פי הדיווחים הרשמיים, נקייה מחולי קורונה. גילוי החולים הראשונים הכניס את מערכת הבריאות ברצועה ללחץ מה שהוביל להטלת הסגר. יש לציין, כי רצועת עזה הינה אחד המקומות הצפופים בעולם מה שמעלה את הסיכון להתפרצות חמורה. בהודעת משרד הבריאות בעזה נאמר כי הסגר יוטל ל-48. שעות, אז יוחלט האם להסירו. מאז הוארך הסגר מספר פעמים ונכון לעכשיו הרצועה נמצאת בעוצר מלא.

כעת, על פי הודעת ארגון חמאס, כחלק מהסכם הרגיעה יוכרז על הקמת מספר פרויקטים שישרתו את תושבי רצועת עזה. אשר יקלו על התושבים בצל התפרצות הקורונה שפקדה את הרצועה, כמו גם להחזיר את המצב כפי שהיה לפני ההסלמה. בארגון הביעו את תודתם והערכתם למאמץ הקטארי.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי בהמשך למאמצי הרגיעה ובתום התייעצות ביטחונית בראשות שר הביטחון בני גנץ - הוחלט על החזרת פעילות המעבר כרם שלום לשגרה, החל ממחר (שלישי), לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים.

"החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה, מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית", נמסר.

עוד הוסיפו, כי ההחלטה תיבחן במבחן המציאות - אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו - ישראל תפעל בהתאם.

ארגון חמאס מתיחות בדרום הסלמה בדרום מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד