י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מטרות עוינות"

דיווחים בסוריה: לפחות חמישה הרוגים בתקיפה ישראלית

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הלילה על חמישה הרוגים פרו איראניים בתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה | אתמול, כך על פי דיווחים במדינה, תקפו מטוסים ישראליים מספר מטרות באזור הבירה דמשק. בישראל כרגיל, שומרים על שתיקה

דיווחים בסוריה: לפחות חמישה הרוגים בתקיפה ישראלית
מטוס קרב, אילוסטרציה צילום: pixabay

לפחות חמישה פעילים פרו איראנים, נהרגו אתמול (שני) במהלך התקיפות המיוחסות לישראל באזור דמשק, כך מדווח הלילה מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. בתקיפה המיוחסת לישראל, שהוגדרה על ידי גורמים בסוריה כתקיפה נרחבת, נפגעו ככל הנראה מתקנים השייכים למיליציות הפרו איראניות.

אמש דיווחו כלי התקשורת במדינה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד מטרות עוינות. הטלוויזיה הסורית הרשמית אישרה כי אכן מטוסים ישראלים ביצעו תקיפות נרחבות. בניגוד לדיווחים של מרכז המעקב הסורי, כלי התקשורת הרשמיים דיווחו על שני חיילים סורים שנהרגו, ועל שבעה פצועים.

יש לציין, כי האירוע מגיע ברקע המצב המתוח ממילא בגבול הצפוני. השבוע המשיך מזכ"ל ארגון חיזבאללה לאיים על ישראל בעקבות הריגתו של פעיל הארגון בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בחודש יוני. נסראללה התייחס לפעולת התגמול של הארגון ואמר: "אם הורגים אחד מאנשינו, נהרוג חייל משלכם וזהו, זאת המשוואה. אנו מחויבים למשוואה, מטרתנו אינה נקמה אלא להעניש את הרוצח".

כזכור, ביום שלישי שעבר התבצע ירי לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון. בעקבות כך נשמעו פיצוצים עזים. מעט לאחר השעה 23:00 בלילה הודיע צה"ל לתושבי היישובים כי אירוע בטחוני מתחרש במרחב מנרה בגבול לבנון. בעקבות כך, חלק מצירי התנועה באזור נחסמו. זמן קצר לאחר מכן, מחשש כי האירוע הביטחוני יחמיר, פרסם צה"ל הנחיות לתושבים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול.

מצה"ל נמסר לאחר האירוע, כי במהלך פעילות מבצעית של כוחות צה"ל במרחב, התבצע ירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל ואין נפגעים לכוחותינו. הכוחות, ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב. בתגובה לירי, תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה, נפגעו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול. כמו כן, בהמשך הלילה הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה. "צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה", מסר דובר צה"ל

 

איראן חיל האויר סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד