כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"רק קצה הקרחון"

הפסגה החשאית של רה"מ נתניהו באבו דאבי

שנתיים לפני הטיסה ההיסטורית שהמריאה אמש (שני) מישראל, ונחתה באבו דאבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו  ביקר בחשאי באיחוד האמירויות, ואף נפגש עם יורש העצר מוחמד בן זייד • את הפגישה ארגן מראש, ראש המוסד יוסי כהן, שהצטרף גם הוא לנתניהו

הפסגה החשאית של רה"מ נתניהו באבו דאבי
המטוס הישראלי באבו דאבי צילום: לורינה ח'טיב משרד החוץ

הסכם השלום ההיסטורי גרם להדים רבים בעולם בכלל ובעולם הערבי בפרט, אמש (ב') נחתה הטיסה המסחרית הראשונה שעברה בשמי סעודיה ונחתה באבו דאבי, ובה משלחת רשמית מטעם ישראל וארה"ב. אך מתברר כי לכל הסיפור קדמה פגישה חשאית אחת של רה"מ נתניהו במקום.

"אני נפגש עם הרבה מנהיגים בעולם הערבי, יותר ממה שאתם חושבים", רמז אתמול ראש הממשלה במסיבת עיתונאים אחרי נחיתת המטוס הישראלי באבו דאבי, וכעת יוצאים המגעים הסודיים לאור בפעם הראשונה: ב-2018 יצא נתניהו בחשאי לאיחוד האמירויות ונפגש עם השליט בן זיאד, בפגישה השתתף גם ראש המוסד יוסי כהן, כך חושף הבוקר יוסי יהושוע בידיעות אחרונות.

כאמור, הפסגה החשאית התקיימה באבו דאבי ב־2018, ולדברי מקורות דיפלומטים היא נערכה באווירה טובה. הקשר בין הצדדים נשמר גם אחרי הפגישה, ולפני כשנה התקיימה פגישה בין ראש המל"ל, מאיר בן שבת, לבין נציגים אמריקאים ואמירותיים בוושינגטון.

שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, היה אף הוא בסוד העניינים של המגעים שהובילו להסכם שנחתם לפני שבועיים.

בלשכת ראש הממשלה סירבו אמש להתייחס לידיעה, אולם במסיבת עיתונאים שקיים אתמול נתניהו שעות לאחר נחיתת מטוס אל על באבו דאבי, הוא רמז שכמה מהפגישות שקיים עם מנהיגים ערבים עדיין לא נחשפו לציבור. "אני נפגש עם הרבה הרבה מנהיגים בעולם הערבי והמוסלמי. הרבה יותר ממה שאתם חושבים", אמר. כשמנה את ההישגים הדיפלומטיים של ישראל בחידוש היחסים עם מדינות מוסלמיות ציין ראש הממשלה כי "יש הרבה דברים שאני לא יכול עדיין לספר לכם. אבל מאמין שהם יצאו לאור במהלך הזמן. את קצה הקרחון יכולתם לראות בעצמכם בשנים האחרונות".

יוסי כהן בנימין נתניהו איחוד האמירויות פגישה חשאית הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד