י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במשך 19 לילות

צה"ל: תקפנו 100 מטרות של ארגון החמאס ברצועה • צפו

פחות מיממה לאחר שהושג הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס בתיווך קטר - בצה"ל מסכמים את תקופת המתיחות • במשך 19 לילות בלבד נפגעו על ידי צה"ל כ-100 יעדי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה • דובר צה"ל: "נמצאים במוכנות לפעולה ככל שיידרש"

צה"ל: תקפנו 100 מטרות של ארגון החמאס ברצועה • צפו
תקיפה בעזה בעבר. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בצה"ל מסכמים הערב (שלישי) את תקופת ההסלמה בדרום, מאז שבו הפלסטינים לשגר בלוני תבערה לעבר ישראל. על פי צה"ל, מטוסי חיל האוויר וטנקים תקפו כ-100 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס במשך 19 לילות.

במסגרת התקיפות, נפגעו מתחמים צבאיים במערכים מרכזיים, תשתיות תת קרקע ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. כל זאת, במהלך השבועות האחרונים - בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרות הסדר על הגדר ולהפרחות בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

מפת התקיפות ברצועת עזהמפת התקיפות ברצועת עזה

דובר צה"ל מסר היום כי תקיפות אלה מהוות פגיעה משמעותית בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של ארגון הטרור חמאס. "צה"ל נמצא במוכנות לפעולה ככל שיידרש להגנה על תושבי עוטף עזה והדרום", נמסר

כזכור, אתמול (שני) הודיע ארגון הטרור חמאס כי הגיע להבנות על הפסקת אש עם ישראל, בתיווכו של השליח הקטרי, זאת בתום שבועות ארוכים של הסלמה בגבול הדרומי. כחלק מההבנות, יופסקו שיגורי הרקטות ובלוני התבערה, וישראל מצידה תעצור את תקיפות חיל האוויר שהתרחשו בלילות האחרונים בתגובה לטרור שיצא מהרצועה. בנוסף, ייפתחו המעברים שנסגרו עם תחילתה של ההסלמה. גורמים רשמיים בישראל אישרו הערב כי אכן הושגו הבנות עם הארגון.

בהודעה שיצאה מטעמם של ראשי הארגון ברצועה, נאמר כי לאחר סבב שיחות, כשהאחרון שבהם בוצע על ידי נציג החמאס והשגריר הקטרי מוחמד אל-עמדי, הושגה הבנה, לדבריהם, "כדי להכיל את ההסלמה ולהפסיק את התוקפנות הציונית". יש לציין, כי בימים האחרונים פעל השליח הקטרי להשיג רגיעה בין הצדדים, ואף ביקר בתל אביב שם נפגש עם גורמים ישראליים.

נזכיר, כי לפני כשבוע הודיע ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה, כי החליט להטיל עוצר מלא בכל רחבי הרצועה לאחר שלראשונה התגלו אזרחים פלסטינים הנושאים את נגיף הקורונה מחוץ למתחמי הבידוד שהקצה הארגון לטובת השבים מחו"ל.

עד להצהרה ביום שני שעבר, רצועת עזה הייתה, לפחות על פי הדיווחים הרשמיים, נקייה מחולי קורונה. גילוי החולים הראשונים הכניס את מערכת הבריאות ברצועה ללחץ מה שהוביל להטלת הסגר.

יש לציין, כי רצועת עזה הינה אחד המקומות הצפופים בעולם מה שמעלה את הסיכון להתפרצות חמורה. בהודעת משרד הבריאות בעזה נאמר כי הסגר יוטל ל-48. שעות, אז יוחלט האם להסירו. מאז הוארך הסגר מספר פעמים ונכון לעכשיו הרצועה נמצאת בעוצר מלא.

עזה חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד