י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בכפוף להחלטות שיתקבלו

גורם בכיר בפיקוד העורף: "נערכים לקלוט במלוניות את השבים מאומן"

ברקע הדיונים המתקיימים במטרה למצוא מתווה שיאפשר את נסיעת חסידי ברסלב לאומן בראש השנה, מבהיר היום גורם בכיר בפיקוד העורף כי צה"ל נערך לקלוט את השבים במלוניות ככל שיידרש • במקביל, בפיקוד העורף נערכים במרץ לעלייה בביקוש מצד חולי הקורונה לבידוד במלוניות

גורם בכיר בפיקוד העורף: "נערכים לקלוט במלוניות את השבים מאומן"
'שבת מברכים' במלונית צילום: שוקי לרר

בצל העלייה בתחלואה ופתיחת זמן אלול בעולם הישיבות, ולקראת תקופת החגים הבעל"ט, בצה"ל נערכים להמשך קליטת החולים במלוניות ההחלמה המופעלות על ידי הפיקוד העורף. גורם בכיר בצה"ל ששוחח היום (שלישי) עם כתבים חרדים, מסביר כי בצה"ל מתכוננים לעלייה בהיקף הביקוש לבידוד חולים במלוניות לקראת החגים. הגורם הסביר כי ישנה היערכות מקסימלית להתאים את שהות החולים בזמן החגים, כל אדם לפי צרכיו, ובעיקר לחולים בני הציבור החרדי.

לדבריו, "יש הערכות מיוחדת גם ליום כיפור כולל העיסוק בארוחה מפסקת ובמחזורים לחולים. אנחנו כבר מכינים סוכות וארבעת המינים כדי לתת את השירות הטוב ביותר בתור מקום מתאים להחלמה".

בנוגע לחזרת הנוסעים מאומן, אומר הגורם, כי פיקוד העורף הכין תכניות מסודרות לקליטת אלפי השבים, בכפוף להחלטה שתקבל המדינה. "עד שיתבהרו הדברים, לא נוכל לדעת מה בפועל עלינו לבצע. אנחנו נערכים לכל תרחיש, וברגע שנידרש, נדע להתמודד עם זה", הוא אומר. "אם מחר בבוקר נידרש לקליטה גדולה של מבודדים, לא תהיה לנו בעיה לבצע את זה".

הגורם ששוחח עם הכתבים החרדים פירט את נתוני מלוניות הקורונה נכון להיום. לדבריו, ישנם 21 מלונות פעילים, מתוכם 17 המיועדים החלמה ו-4 לבידוד, בעיקר לשבים מחו"ל. אותו גורם מסביר כי מתוך 17 מלונות החלמה, 10 מיועדים לציבור החרדי. "יש לנו עוד מיטות רבות פנויות כדי לאפשר את קטיעת שרשרת ההדבקה", הוא מציין. "אנחנו מסתכלים קדימה אל החגים, כאשר יש יחס מיוחד לכל חג ובפרט לימים הנוראים".

לדברי הבכיר, בפיקוד העורף מזהים תחלואה במספר ישיבות, וזאת למרות מתווה הקפוסולות שנכון לעכשיו הוכיח את עצמו באחוז ניכר. "במקרה ויש לנו התפרצות בתוך הישיבה, אנחנו פועלים לחלק את הישיבה לקפסולה של חולים וקפסולה של מבודדים כדי לאפשר את המשך הלימוד וכל זאת ללא פגיעה במשפחות", הוא אומר. "אנחנו עובדים על מודלים שבהם אנחנו משאירים ישיבות בקפסולות וככה לא נצטרך לסגור אותה", הוסיף.

בצה"ל כאמור נערכים לעלייה משמעותית בביקוש למלוניות לקראת החגים. הגורם בפיקוד העורף מסביר זאת בכך ש"אם אנשים יודעים שזמן ההחלמה לא ארוך והשהות במלון היא נוחה, הם מעדיפים לעשות זאת במלון" מנגד, אומר הגורם: "התחלנו לעבוד על אופציות נוספות לאשפוז ביתי, כמו סלי מזון ומוצרים בסיסים כדי לאפשר אשפוז בבית".

קורונה מלונות פיקוד העורף אומן ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד