י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שבע שנים אחרי

המשפחה תובעת את המחבלים: השליכו בקבוקי תבערה בעיצומו של יום כיפור

בעיצומו של יום הכיפורים לפני כשבע שנים, השליכו שלושה מחבלים בקבוקי תבערה לעבר בית משפחה יהודית המתגוררת במזרח ירושלים • כתוצאה מהמעשה, נגרם לביתם נזק רב ורק בחסדי שמים בני המשפחה שחלקם היו בבית לא נפגעו • כעת הם תובעים את המחבלים בלמעלה מחצי מיליון שקל

המשפחה תובעת את המחבלים: השליכו בקבוקי תבערה בעיצומו של יום כיפור
השלכת בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בני משפחה המתגוררים במזרח ירושלים, תובעים שלושה בני מיעוטים שהורשעו בהשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית המשפחה, ומבקשים תשלום פיצויים על סך 510,000 שקלים. בעת הפיגוע שהו מרבית בני המשפחה בבית, ביניהם תינוק בן חצי שנה, בנה של הבת הגדולה.

בתביעה, אותה הגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, נכתב כי הפיגוע התרחש לפני כשבע שנים, בעיצומו של צום יום הכיפורים תשע"ד. שלושה בני מיעוטים השליכו לעבר בית המשפחה מספר בקבוקי תבערה, אשר גרמו לשריפה במרפסת הבית ונזק רב נגרם למרפסת. בין היתר נשרפו פרגולת העץ, בריכת מים וכן רכוש נוסף – כסאות ושולחן עץ, בגדים של בני המשפחה, מדי הצבא של אחד הבנים וציוד בי"ס. נזק רב אף יותר היה עלול להיגרם לבית ולבני המשפחה לולי פעולות הכיבוי שבוצעו.

חלק מהתובעים שהו באותה עת בבית, ו"חשו תחושת סכנת חיים של ממש", על פי כתב התביעה. התובעים הנוספים שבו לבית מתפילת יום הכיפורים וגילו כי כוחות הצלה וכיבוי פועלים לעצירת השריפה "תוך שהם מבועתים ממראה עיניהם וחוששים לשלום יקיריהם שנשארו בבית", נכתב.

נגד התוקפים החל הליך פלילי בסיומו נחתם עימם הסדר טיעון, במסגרתו הודו בעובדות כתבי האישום, ביניהן: ייצור נשק, הצתה וניסיון הצתה. על התוקפים הוטלו עונשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן תשלום פיצויים למשפחה. כאמור, כעת תובעת המשפחה את התוקפים. לפי התביעה, בני המשפחה כולם "נושאים בליבם את מאורעות היום ואת תחושת איבוד הביטחון האישי, בעת שביתם – מבצרם הותקף והוצת בניסיון לשרוף את הבית על יושביו".

בתביעה חושבו הנזקים הממוניים שגרמו הנתבעים למשפחה, וכן הנזקים הגופניים והנפשיים. "האירוע מהווה טראומת ילדות לילדי המשפחה וטראומה קשה להורים, בפרט לאם המשפחה אשר חשה סכנה רבה לה ולילדיה וחוסר אונים קיצוני ביותר. חשש שמא הבית כולו יתלקח וילדיה ישרפו בעודם בחיים". כאמור, התביעה עומדת על סך 510,000 שקלים תשלום פיצויים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה מסר: "נמשיך לעשות מאמץ כדי לגבות מחיר גבוה ממחבלים אשר פועלים כנגד ישראלים בשל לאומיותם ויהדותם. מעתה מחבל שיוצא לפגע ידע שיהיה נתון להלכים משפטיים גם שנים לאחר הפשע, שבסופם יאלץ לפצות מכיסו את אלה שביקש ליטול את נפשם. אני מאמינים שלפעילות כזאת יש השפעה רבה על הרתעת המפגעים והגברת הביטחון האזרחי".

תביעה פיגוע בקבוקי תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד