ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יממה אחרי

בחמאס מאיימים: אם ישראל תפר את ההבנות, נחזור להסלמה

"ארגוני הטרור ברצועה היו מוכנים לעימות נרחב עם ישראל, ואף היו מסוגלים לירות טילים לתל אביב". כך אומר הערב חבר הלשכה המדינית של חמאס שמאיים לחדש את הפרחות בלוני התבערה אם ישראל לא תיישם את ההבנות שהושגו

בחמאס מאיימים: אם ישראל תפר את ההבנות, נחזור להסלמה
מחבלי חמאס לפני שיגור טילים צילום: Abed Khatib/Flash90

יממה לאחר הסכם הרגיעה שנחתם בין ישראל לארגון הטרור חמאס, גורם בארגון מציב אולטימטום ומאיים היום (שלישי) כי במידה ותוך חודשיים ישראל לא תיישם את ההבנות שהושגו, יחודשו הפרחות בלוני התבערה.

חבר הלשכה המדינית של הארגון ח'ליל אל-חיה התייחס לסבב שהסתיים אמש ואמר כי "ארגוני הטרור ברצועה היו מוכנים לעימות נרחב עם ישראל, ואף היו מסוגלים לירות טילים לתל אביב". לדבריו, "החלטנו בתחילת השנה להפעיל לחץ בכל האמצעים כדי להסיר את המצור, אבל אז העולם ואנחנו עברנו להתעסק עם הקורונה. אמרנו לכל המתווכים שהעם שלנו מתמודד עם שני דברים אבל הכיבוש אטם את אוזניו ולא נענה לאף אחד. נאלצנו לשוב להפעיל לחץ על הכיבוש והתחלנו עם בלונים".

בתוך כך, בצה"ל סיכמו הערב את תקופת ההסלמה בדרום, מאז שבו הפלסטינים לשגר בלוני תבערה לעבר ישראל. על פי צה"ל, מטוסי חיל האוויר וטנקים תקפו כ-100 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס במשך 19 לילות.

במסגרת התקיפות, נפגעו מתחמים צבאיים במערכים מרכזיים, תשתיות תת קרקע ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. כל זאת, במהלך השבועות האחרונים - בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרות הסדר על הגדר ולהפרחות בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

כזכור, אתמול (שני) הודיע ארגון הטרור חמאס כי הגיע להבנות על הפסקת אש עם ישראל, בתיווכו של השליח הקטרי, זאת בתום שבועות ארוכים של הסלמה בגבול הדרומי. כחלק מההבנות, יופסקו שיגורי הרקטות ובלוני התבערה, וישראל מצידה תעצור את תקיפות חיל האוויר שהתרחשו בלילות האחרונים בתגובה לטרור שיצא מהרצועה. בנוסף, ייפתחו המעברים שנסגרו עם תחילתה של ההסלמה. גורמים רשמיים בישראל אישרו הערב כי אכן הושגו הבנות עם הארגון.

בהודעה שיצאה מטעמם של ראשי הארגון ברצועה, נאמר כי לאחר סבב שיחות, כשהאחרון שבהם בוצע על ידי נציג החמאס והשגריר הקטרי מוחמד אל-עמדי, הושגה הבנה, לדבריהם, "כדי להכיל את ההסלמה ולהפסיק את התוקפנות הציונית". יש לציין, כי בימים האחרונים פעל השליח הקטרי להשיג רגיעה בין הצדדים, ואף ביקר בתל אביב שם נפגש עם גורמים ישראליים.

מתיחות בדרום ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד