י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
3 יהודים נרצחו

נפתח משפטם של אדריכלי הפיגוע במערכת "שרלי הבדו"

היום נפתח משפטם של 11 מוסלמים בגין חלקם בפיגוע טרור במערכת העיתון 'שרלי הבדו'. בפיגוע בפריז לפני כחמש שנים נרצחו  17 בני אדם 

נפתח משפטם של אדריכלי הפיגוע במערכת "שרלי הבדו"
הפיגוע בצרפת צילום: צילום מסך

משפט 'שרלי הבדו' נפתח היום (רביעי) בצרפת עם 14 בני אדם שמואשמים בסיוע לטרור שהרעיד את צרפת לפני יותר מחמש שנים.

כזכור, בינואר 2015 שני רעולי פנים פרצו לבניין עיתון 'שרלי הבדו' ופתחו בירי בנשק אוטומטי; 12 הרוגים היורים הצליחו להימלט, אך מאוחר יותר נהרגו בחילופי אש עם המשטרה.

מתקפת טרור: 12 הרוגים בפיגוע ירי במרכז פריז

האירוע התרחש בבניין עיתון סאטירי, שפרסם קריקטורות המשפילות את נביא האיסלם מוחמד, שעת הפגיעה היתה מדויקת - 11:30, שעת ההתכנסות לישיבת מערכת, בה מגיעים רוב העיתונאים. על פי הדיווח, בין ההרוגים שניים מגדולי המאיירים (קריקטוריסטים) בצרפת, שארב וכאבו. בין ההרוגים במערכת העיתון נמנו גם שלושה יהודים הי"ד.

שני אחים טרוריסטים, סעיד ושריף קואשי, נהרגו בעימות עם המשטרה לאחר שירו למוות ב-12 בני אדם במשרדי 'שרלי הבדו' בפריז.

בנוסף, שוטרת וארבעה לקוחות יהודים נרצחו על ידי טרוריסט מוסלמי צרפתי, אמדי קוליבאלי, שלקח בני ערובה בסניף היפר-כשר בפורט דה-וינסן במזרח פריז ב-9 בינואר 2015. כוח מיוחד של המשטרה ירה בו למוות.

מספר שנים קודם, נשרפו משרדי העיתון כליל, לאחר שאלמונים הניחו בפתח הבניין פצצת תבערה, ולצידה שקיות אשפה רבות בכדי להבעיר את המקום. עורך העיתון טען אז כי הדבר קרה בגלל פרסום הקריקטורה נגד מוחמד, וצעדי זלזול נוספים בהם נקט העיתון.

היום המשטרה הובילה את הנאשמים לאולם בית משפט בפריז, שם הם עומדים למשפט באשמת אספקת נשק ומימון מחבלים, אם כי שלושה מהחשודים נשפטים בהיעדרם, ויש סיכוי שאינם בחיים.

 

 

שרלי הבדו פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד