י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החוצפה של שאשא-ביטון

‏בעקבות הוראת הגר"ח: הפוליטיקאים בדברי הסתה נגד החרדים

מגנא ומצלא: עולם הישיבות שפתח את זמן אלול בשיא כוחו - סובל מהסתה קשה. הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלא להיבדק בכדי למנוע ביטול תורה, מביאה שורת פוליטיקאים לזלזל בדבריו ולהגיב בחוצפה כנגד גדול הדור • שאשא-ביטון: "הרב נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית"

‏בעקבות הוראת הגר"ח: הפוליטיקאים בדברי הסתה נגד החרדים
בדיקת קורונה בישיבת פוניבז' צילום: שוקי לרר

הוראתו הברורה של שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי על בחורי הישיבות להימנע מקיום בדיקת קורונה נוספת כדי למנוע ביטול תורה באמצע זמן אלול לאחר שמימלא נשארים בישיבה עד מוצאי יום כיפור ואין חשש שידביקו מבוגרים - במערכת הפוליטית יוצאים בתגובות מסיתות כנגד המגזר החרדי.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפרסומים בשמו של הגר"ח וכתב בטוויטר: "ההחלטות על מערך הבדיקות חייבות להתקבל רק על בסיס מקצועי לטובת כלל הציבור, כולל האוכלוסייה החרדית".

לדברי ליברמן, "יש להמשיך ולהגדיל את כמות הבדיקות כדי שנוכל לפעול על בסיס נתונים ולמגר את הקורונה בלי להכניס את מדינת ישראל לסגר מיותר".

הגדילה להסית יו"ר ועדת הקורונה בכנסת ח"כ יפעת שאשא ביטון שכתב: "אף אחד איננו מעל החוק ואף אחד איננו חסין בפני הקורונה". שאשא - ביטון הוסיפה בדברי חוצפה כנגד שר התורה, "הרב קנייבסקי למרות מעמדו וגילו נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית כשהורה לחסידיו שלא להיבדק ובכך גם מונע את צמצום ההדבקה".

עוד הוסיפה שאשא - ביטון לדבריה שאמרה כי "אמירה שכזו אסור לה שתתקבל בשתיקה של הממונים על המאבק בקורונה ובראשם הפרויקטור גמזו, שר הבריאות אדלשטיין וכמובן ראש הממשלה נתניהו. הטיפול במוקדי תחלואה נקודתיים חייב להיעשות באומץ".

גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו התייחסה אף היא להוראת שר התורה, ואמרה: "הנחייתו של הרב קנייבסקי מאפיינת את הלך הרוח של רוב המנהיגים החרדים. הדבר החשוב ביותר עבורם הוא שהציבור שלהם ישאר בשליטה מלאה. כמו שהם נגד השתלבות בחברה של הציבור כך הם מתנגדים לבדיקות קורונה בישיבות כי הם מבינים שאם יהיו תשובות חיוביות הם ילכו לבידוד והרבנים יאבדו שליטה".

תוך כך, הפרסום על דבריו של הגר"ח קנייבסקי הביאו לעוד רבנים שנתנו הוראה, כך גם פורסם כי חתנו של הגר"ח, הגאון רבי שרגא שטיינמן, הורה לרשת הישיבות של 'ארחות תורה' העומדים תחת נשיאותו שלא להיבדק למי שאין תסמינים. הדיין הגאון רבי ציון בוארון מורה אף הוא לתלמידיו שלא להיבדק. 

הרב חיים קנייבסקי קורונה אביגדור ליברמן יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד