כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פער פיו נגד שר התורה

פרופ' גמזו: "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי"

גם פרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו מצטרף למקהלת הפוליטיקאים שתוקפים את הוראתו של הגר"ח קנייבסקי שלא לעשות בדיקות לבחורים בישיבה שלא חוזרים הביתה • גמזו: "הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר"

פרופ' גמזו: "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי"
פרופ' רוני גמזו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

גמזו ממשיך בקו אנטי חרדי ויוצא היום (רביעי) בדברי בלע כנגד הוראת שר התורה הגר״ח קנייבסקי לבחורי הישיבות שלא להיבדק. גמזו טוען כי התנהלות זו תביא לסגר מלא על מדינת ישראל.

לדברי פרופ׳ גמזו, "בהתפרצות הנוכחית חייבים לשמור על התושבים ביישוב, על ידי הגבלת יציאה וכניסה, וסגירת מערכת החינוך והישיבות". בהתייחסו להוראת הגר״ח קנייבסקי אמר גמזו: "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות".

את דבריו אמר פרופ׳ גמזו בביקור הבוקר בעיר האדומה ביתר עילית, שם ביקר את התנהלות העירייה. "לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר".

"אני מבין את מורכבות המצב" אמר גמזו, "אך קובע כעת באופן חד משמעי- ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נידרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא".

עוד אמר גמזו כי "הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר. כיום 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל. עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית".

הוא הבהיר כי "ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר, ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות".

יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ פינדרוס בתגובה לדברי גמזו: "מציע לו לא להתערב במה שכבר הוכח כהצלחה אלפי שנים 'הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל'. ‏ההודעות של גמזו בינתיים מאז שמונה רק הגבירו את קצב התחלואה מקווה שבניהול בית חולים יש לו יותר הצלחות".

יו"ר ועדת חוקה חה"כ אשר על דברי גמזו: "מישהו צריך להזכיר לפרופ' גמזו שמכתבים לנשיאי מדינות, סיורים מצולמים בפתיחת שנה"ל בבתי ספר וכותרות על רבנים, זה עסק לפוליטיקאים ולא למי שרוצה לנצח את הקורונה, איש מקצוע מחויב להתנהלות אחרת".

קודם לכן היום, הגדילה להסית יו"ר ועדת הקורונה בכנסת ח"כ יפעת שאשא ביטון שכתבה: "אף אחד איננו מעל החוק ואף אחד איננו חסין בפני הקורונה". שאשא - ביטון הוסיפה בדברי חוצפה כנגד שר התורה, "הרב קנייבסקי למרות מעמדו וגילו נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית כשהורה לחסידיו שלא להיבדק ובכך גם מונע את צמצום ההדבקה".

עוד הוסיפה שאשא - ביטון לדבריה שאמרה כי "אמירה שכזו אסור לה שתתקבל בשתיקה של הממונים על המאבק בקורונה ובראשם הפרויקטור גמזו, שר הבריאות אדלשטיין וכמובן ראש הממשלה נתניהו. הטיפול במוקדי תחלואה נקודתיים חייב להיעשות באומץ".

גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו התייחסה אף היא להוראת שר התורה, ואמרה: "הנחייתו של הרב קנייבסקי מאפיינת את הלך הרוח של רוב המנהיגים החרדים. הדבר החשוב ביותר עבורם הוא שהציבור שלהם ישאר בשליטה מלאה. כמו שהם נגד השתלבות בחברה של הציבור כך הם מתנגדים לבדיקות קורונה בישיבות כי הם מבינים שאם יהיו תשובות חיוביות הם ילכו לבידוד והרבנים יאבדו שליטה".

קורונה רוני גמזו הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד