ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הקרב על הציבור הליטאי

גובר הזעם על ביטאון הבית של 'דגל התורה'

חילוקי דעות קשים בסיעת דגל התורה סביב ביטאון המפלגה 'יתד נאמן'. בתקופה האחרונה עולות טענות כלפי הנהלת הביטאון בכל הנוגע לצינזור ידיעות המגיעות דווקא משורות המפלגה, וכן מבתי גדולי ישראל. הוראתו של שר התורה בנוגע לבידוד בחורי הישיבות זכתה להתעלמות בעיתון

גובר הזעם על ביטאון הבית של 'דגל התורה'
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ביטאון מפלגת דגל התורה 'יתד נאמן' משרת את המפלגה ומשמש שופר לבתי גדולי ישראל כבר למעלה מ30 שנה, הביטאון כבר ראה טלטלות רבות במיוחד בשנים האחרונות, עם הפיצול במגזר הליטאי ועוד. כעת נראה כי הזעם כלפי העיתון - מגיע לשיא חדש.

בתקופה האחרונה עולות טענות כלפי הנהלת הביטאון בכל מה שקשור לצינזור ידיעות המגיעות דווקא משורות המפלגה, וכן מבתי גדולי ישראל, דבר המאיים על המשך שיתוף הפעולה בין העיתון למפלגה, עם תחריש להקמת ביטאון חדש.

לאחרונה כבר דווח כי בית הגר"ח קנייבסקי פועל להקים עיתון חדש שיקרא 'הדגל' אך בפועל לא השתנה דבר, וכבר למעלה משנה מאז הפרסום ועדיין לא התגבשה תשתית להקמת הביטאון.

בשבועות האחרונים הזעם כלפי הנהלת העיתון בקרב אנשי בית הגר"ח קנייבסקי וגם בקרב חלק מחברי הכנסת מגיע לשיאים חדשים; טענות לצנזור ידיעות גם פוליטיות וגם הוראות מרבני המפלגה.

כך, רק השבוע פורסמה הוראה של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לפיה אין להכניס בחורי ישיבה לבידוד כדי למנוע ביטול תורה. קריאה זו, באופן תמוה, לא פורסמה ב'יתד נאמן' אלא דווקא בביטאון החסידי 'המבשר'.

גורמים בעיתון הסבירו כי את ההחלטה התקבלה בהוראה של הוועדה הרוחנית של העיתון, בה מכהנים רב תנועת דגל התורה הגר"נ זוכבסקי והרב קרליץ,
והם שאחראים על התוכן בביטאון והם הקו המכריע בכל השאלות.

לכך ניתן להוסיף מקרה נוסף שתרחש לפני כשבועיים אז צינזר יתד אירוע של חבר מועצת העיר הירושלמית דודי בלומנשטוק, דבר שמגיע על רקע הפילוג ברשימה הירושלמית, בין חברי המועצה המזוהים עם בית הגר"ח קנייבסקי לבין חבר מועצת העיר נני גרוסביים המזוהה עם הבית בראב"ד ששולט כיום ביתד נאמן.

הסיקור לאירוע שיזם בלומנשטוק לסיום בין הזמנים, בו השתתף חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי ואף הובא בפני המעמד מכתב מיוחד של שר התורה הגר"ח קנייבסקי - צונזר למחרת בעיתון. דבריו של של הגרב"מ מזרחי כן הובאו, אך מבלי להזכיר היכן נאמרו ומי יזם את האירוע. כמו"כ גם מכתבו של שר התורה לא הופיע מעל דפי העיתון.

מקרה נוסף היה כאשר ארגון "האיחוד" שמאגד ארגונים למען תלמידי הישיבות בירושלים, פנה למערכת 'יתד נאמן' וביקש לפרסם מודעת ברכה לחבר המועצה בלומנשטוק לרגל הולדת בנו לפני שבועיים. אלא שבמערכת סירבו לפרסמה.

טענות כלפי יתד נשמעו השבוע גם בעקבות פרסום ראיון של ראש עיריית ירושלים משה ליאון שעסק בהצגת מתווה השכונות, כשגורמים בתנועה ביקשו למנוע את הפרסום ללא הצלחה.

הביקורת על התנהלות הביטאון נשמעת גם בקרב חברי הכנסת מדגל התורה. שכל אלה מעלים תרחיש אפשרי כי בקרוב יוקם עיתון חדש שייצג את בית הרב קנייבסקי ואת נציגיו בכנסת ובמועצות המקומיות.

גורמים המעורים בעניין אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "לגבי הדעה של הרב קנייבסקי בנוגע לבידוד , הגיעה הוראה של רה"י הגר"ג אדלשטיין כי יש להקפיד על ההוראות וכפי שפורסם במכתב משותף יחד עם שר התורה שליט"א לפני כחודש וחצי. בסיכום סמוי בין הבתים הוחלט שלא להבליט בעיתון את חילוקי הדעות בין הרבנים"

"ככלל", מוסיף אותו גורם, "מכתביו ודבריו של הרב קנייבסקי מפורסמים באופן כמעט יומיומי ביתד נאמן וניסיונות זולים של גורמים שוליים וממורמרים לא ישנו את האמת שכל עם ישראל רואה בעיתון מדי יום ובוודאי בימי שלישי".

"גם האירוע שהתקיים בעיריית ירושלים בראש חודש אלול , שפורסם עליו ביום ג' ביתד נאמן , דווח בסיכום של הועדה הרוחנית מול גדולי ראשי הישיבות כאירוע של בני תורה ודברי הגרב"מ אזרחי אף קיבלו במה מכובדת ביותר בעיתון" מסביר הגורם.

יתד נאמן דגל התורה הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד